به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی «ویروس دست ساز» که به موضوع اعتراض به مصرف بی‌رویه پلاستیک می‌پردازد، با حضور ۱۰ اثر از هنرمند نقاش سمیرا البرزکوه، روز جمعه پنجم آذرماه با حضور هنرمندان در گالری شیرین گشایش می‌یابد.

سمیرا البرزکوه درباره‌ ایده اولیه برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: مجموعه ویروس دست ساز را از سال ۱۳۹۸ شروع کردم. از آنجایی که ما در دوران اپیدمی کرونا هستیم این‌ایده از زمان آغاز شیوع این ویروس در ذهنم شکل گرفت، چرا که پلاستیک هم یک نوع ویروس است که ساخته دست بشر بوده و موجب مرگ و فرسایش زیست گاه‌ها می‌شود.

در پی روند کار با موضوعات اجتماعی و روز هنرمند این مجموعه نیز با محوریت ایجاد فرهنگ‌سازی و توجه به دنیای ویروسی ایجاد شده و در ادامه مجموعه‌های قبل تمرکز بر زنان کمرنگ شده است ولی سبک اعتراض بر عادات اشتباه تکیه دارد.

سمیرا البرزکو متولد ۱۳۶۴ در تهران و فارغ التحصیل رشته نقاشی در مقطع کارشناسی ارشد است. او تا کنون نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج از ایران داشته است که ویروس دست ساز سومین نمایشگاه انفرادی او در گالری شیرین است.

نمایشگاه «ویروس دست ساز» روز جمعه پنجم آذرماه ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود و تا هفدهم آذرماه ادامه دارد. علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ الی ۱۹ و در روز‌های جمعه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری شیرین واقع در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، شماره ۵ مراجعه کنند. گفتنی است که گالری شیرین در روز‌های دوشنبه تعطیل است.