به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستادخبری بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، ضمن اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این استان در هفته کتاب اظهار کرد: برنامه‌های مرکز استان با حضور در مزار شهدا و شهدای اهل قلم، برگزاری نشست کمیته خرید کتاب استان و نواختن زنگ کتاب در مدارس استان آغاز شد. همچنین در این هفته نمایشگاه کتاب اهل قلم و مولفان استانی در مجتمع فرهنگی - هنری زاهدان افتتاح شد. روز جمعه ۲۸ آبان نیز نمایشگاه کتابی با ۲۰ درصد تخفیف در مصلای المهدی زاهدان برگزار شد.

او با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بازدید از حاشیه شهر و اهدای حدود ۴۰۰ جلد کتاب به کودکان این مناطق و همچنین مراکز تسهیل‌گری زاهدان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اجرای جشن کتاب را نیز در این هفته دنبال می‌کنیم، تصریح کرد: در این آیین، بزرگداشت مرحوم غلامعلی رئیس‌الذاکرین دهبانی از پژوهشگران و نویسندگان استانی که در حوزه پژوهش‌های میدانی و گویش سیستانی فعالیت داشت برگزار شده و از وی تجلیل و تقدیر می‌شود.

او اهدای کتاب به مراکز و موسسات فرهنگی و مدارس را از دیگر برنامه‌های این استان معرفی کرد و یادآور شد: رونمایی از ۴ عنوان از تازه‌های کتاب اهل قلم استان و نشستی با حضور شخصیت‌های دینی و فرهنگی و صحبت پیرامون چهار کتاب اثرگذار تاریخ ایران مثل «شاهنامه»، «نهج البلاغه»، «تاریخ بیهقی» و «لغت‌نامه دهخدا» را در هفته کتاب دنبال می‌کنیم.

حسین مسگرانی در پایان با بیان  اینکه برگزاری جشنواره کتاب عشایر در خاش و میرجاوه را نیز در دستور کار داریم، گفت: این برنامه در مراکز تجمع عشایر برگزار شده و مراسم اهدای کتاب و  دیدار با نویسندگان با حضور مسئولان استانی در خلال این برنامه اجرا می‌شود.

بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذر ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه دارد.