به گزارش هنرآنلاین، این هنرمند به مناسبت برگزاری نمایشگاه آثارش در تهران حاضر شده است. به گفته پریسا پهلوان، مدیر گالری ویستا دعوت از این هنرمند ایتالیایی در ادامه همکاری‌های فرهنگی هنری بین‌المللی این گالری است. این رویداد با مشارکت انستیتوی تخصصی هنر‌های معاصر خاورمیانه و اروپا SAFPEM است. بخش نخست این تبادل هنری به موازات رویداد سالانه Artissima و تحت عنوان فراخوان رزیدنسی و نمایشگاه «مایکرو_مکرو» با ارائه آثار ۷۰ هنرمند ایرانی ۲۶ اکتبر تا ۷ نوامبر ۲۰۲۱ در شهر تورین ایتالیا در گالری فورنارزیو برگزار شده بود.

بهنام کامرانی، هنرمند تصویری و استاد دانشگاه درباره این نمایشگاه نوشته است: نمایشگاه ژکوند، شامل مجموعه‌ى از آثار هنرمند و چاپگر شناخته‌شده‌ى ایتالیایى جانی فورنارِزیو است. او در جریان هنر مدرن ایتالیا بویژه در زمینه‌ی جریان پاپ‌آرت، تولیدات هنری بسیاری داشته و منتقدان مهمی نیز از جمله فُرتوناتو دَمیکو در مورد او و فعالیت‌هایش به نقد و بررسی پرداخته‌اند. فورنارزیو در طى این سال‌ها گالرى، کارگاه چاپ دستی و انتشارات خود را تأسیس کرده و بسیارى از هنرمندان سرشناس کشورش را مورد حمایت خود قرار داده است که در این میان نام هنرمندان مطرحی همچون الیگیِرو بوئِتی، فرانکو موناری، ‌امیلیو وِدووا، اَلدو موندینو، آنتونیو پِدرِتی (از هنرمندان بینال ونیز) و دَنیِلِه فیسورِه دیده می‌شود.

نمایشگاه حاضر متشکل از مجموعه‌ی ژکوند‌ها و ویتروویو (طراحى انسان و نسبت هاى طلائیش از شناخته‌شده‌ترین هنرمند ایتالیایى لئوناردو داوینچى) است که به روش‌هاى جذاب و متنوعى توسط این هنرمند تولید شده است. این آثار اقتباسى در عین حال که به تاریخ هنر ایتالیا اشاره مى‌کند، به برداشتهاى مختلف هنرمند نیز تاکید مى‌کند.

ژکوند هنرمند ایتالیایی تا  هشتم آذرماه ۱۴۰۰ در گالری ویستا به تماشا خواهد بود.