گروه معماری هنرآنلاین: این غرفه با شعار «کره هوشمند، جهان را به سوی شما می‌آورد» توسط معماران  MOOYUKI  طراحی شده است. طراحی باز پاویون کره نمایانگر ساختار حلزونی مانند فضای غرفه‌های آن است که به بازدید‌کنندگان اجازه می‌دهد حداکثر غرفه‌ها را در حداقل زمان مشاهده کنند.

این پاویون به مساحت ۵۲۰۰ متر مربع در ناحیه تحرک قرار دارد تا هنر و فرهنگ کشور کره جنوبی را در قالب مکعب‌هایی که تصویر درون آن‌ها دائما در حال تغییر است به تصویر بکشد.

به گفته معماران کره‌ای ایده طراحی این پاویون بر اساس یک ساختار استادیوم مانند با نمایی پلکانی و پیکسلی منقش به امواج گوناگون شکل گرفته است. این طراحی با بهره‌گیری از زبان تکنولوژی اشاره به چشم‌انداز پیشرفت این کشور دارد.

۱۵۹۷مکعب چرخان بر روی نمای این پاویون، بیانگر تحرک و انرژی مردم کُره است. این مکعب‌ها با یک وجه دیجیتال و سه وجه آنالوگ با رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و سفید طراحی شدند. البته معماران پاویون، این ایده را دیجی-لوگ (digi_logue) توصیف می‌کنند که به عنوان ترکیبی از هر دو وجه عمل می‌کند.

نکته قابل توجه این است که بازدیدکنندگان می‌توانند طراحی این مکعب ها را هم از داخل و هم از خارج از فضای پاویون ببینند. مون هون (Moon Hoon) معمار این غرفه معتقد است این مکعب‌های چرخان به خودی خود یک اینستالیشن هستند.

اینستالیشن بر روی نمای خارجی این غرفه با چهار رمپ که از سازه بیرون زده است قطع می‌شود. هنگامی که بازدیدکنندگان از این رمپ ها استفاده می‌کنند در واقع داخل و خارج ساختمان را به هم می‌بافند. این طراحی استعاره‌ای از یک زیگورات، برج بابل، یا حتی به شکل یک DNA و یا حتی مارپیچ‌های کهکشانی است.

 رمپ‌ها در سطوح و موقعیت‌های مختلف، چشم‌اندازهای منحصر به فردی را از فضای پیرامون به بازدیدکنندگان خود نشان و به آنها اجازه می‌دهند تصاویر دیجیتال را بر روی واقعیت موجود قرار دهند. مفهوم سراب در صحرا و معجزات به طور ماهرانه‌ای از طریق این مداخلات به مخاطبان القا  می‌شود.

 پاویون کره جنوبی در اکسپو۲۰۲۰

بر اساس سنت معماری در کره جنوبی یک فضای باز در بخشی از خانه‌ها طراحی شده با عنوان «مادانگ»که بسیاری از فعالیت‌ های خانوادگی در آن روی می‌دهد. طراحان این ایده را در مقیاس بزرگ به پاویون کره جنوبی منتقل کردند. در فضایی که می‌توان در آنجا به تماشای اجراهای گوناگون، رویدادها، جشنواره‌ها و ... نشست.

پاویون کره جنوبی با برنامه های متنوعی میزبان مخاطبان است از جمله بازدیدکنندگان در این غرفه «ددکجی» (Ddakji)بازی می‌کنند؛ یک بازی سنتی در کره جنوبی که در آن کودکان سعی می‌کنند با پرتاب کاشی خود باعث برگشتن کاشی رقیب شوند. در پایان برخلاف آنچه در سریال درام «بازی مکعب» روی می دهد عاقبتی شوم در انتظار شرکت کنندگان نیست و هر دو نفر یعنی هم برنده هم بازنده، به صرف یک آبمیوه کره‌ای دعوت می‌شوند.

از برنامه‌های دیگر این غرفه ارتباط مجازی با کشور است که مخاطبان را با فرهنگ، فناوری‌های پیشرفته و ...این کشور بیشتر آشنا کنند. همچنین پاویون این کشور بر حضور خود به عنوان یکی از رهبران جهانی در چهارمین انقلاب صنعتی دنیا با استفاده از هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و اینترنت اشیا تاکید دارد.

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.