به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه با ۱۴ عکس از این هنرمند، برای بازنمایی مفهوم ناظر بر زندگی به صورت عمود و از بالا گرفته شده‌اند. ۶ اثر در اندازه ۶۲ در ۱۱۰ سانتیمتر، ۷ اثر در اندازه ۵۰ در۹۰ سانتیمتر، ۱ اثر به صورت ۳ لت و هر لت در اندازه ۳۰ در ۵۵ سانتیمتر در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

حامد کاتوزی متولد ۷ آبان ۱۳۶۲، پژوهشگر علوم اعصاب شناختی و فلسفه‌ ذهن و در حوزه‌ عکاسی طبیعت برنده‌ چند جایزه از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌باشد.

وی عکاسی را به طور حرفه‌ای از سال ۱۳۸۲ در حوزه‌ عکاسی صنعتی و طبیعت آغاز کرده است. این اولین نمایشگاه عکس کاتوزی در تلاقی فلسفه‌ وجود‌گرایانه و پدیدارشناسانه‌ هایدگر و تجربیاتش در حوزه‌ فلسفه‌ ذن و دائوئیسم برساخته شده است. با این مفهوم کلی که زندگی به مثابه امواج دریا در حال تکرار است و یک سوژه‌ آگاه و اول شخص انسانی می‌تواند از آن معنایی منحصر به فرد برای خود بسازد و آن را به تجربه‌ زیسته‌ خود تبدیل کند.

او در سال‌های اخیر بیشتر در حوزه‌ فلسفه (به طور خاص فلسفه‌ ذهن و فلسفه‌ پدیدارشناسی) مشغول به پژوهش بوده و با فلسفه‌ هایدگر ارتباط عمیقی پیدا کرده است تا جایی که خود را در حال بازسازی آن فلسفه از منظر عکاسی یافته است.

از آن‌جایی که فلسفه‌ هایدگر به پیچده‌گی مشهور است، سعی کرده مفهوم دازاین/ هستنده را در این نمایشگاه عکس به تصویر بکشد تا بینندگان این نمایشگاه ارتباط بهتری با این مفهوم در کتاب هستی و زمان برقرار کنند و البته این مفهوم وجود‌گرایانه را به عرصه‌ تجربه‌ای هنری کشانده است.

این نمایشگاه عکس از ۲۸ آبان تا ۶ آذر در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‌‎توانند جهت بازدید از نمایشگاه در روز‌های عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.