به گزارش هنرآنلاین، جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران یکی از مهمترین رویدادهای تئاتری کشور است که هر ساله در فصل بهار با حضور گروه‌های تئاتر دانشجویی برگزار می‌شود و به طور حتم یکی از رویدادهای جریان‌ساز تئاتر چند دهه اخیر بوده است.

اما همیشه توجه و حمایت از این رویداد مهم در خور شأن و جایگاه تئاتر دانشگاهی نبوده و نیست. از یکسو همواره دبیر جشنواره با تأخیر انتخاب می‌شود و از سوی دیگر وزارت علوم حمایت مالی لازم را از جشنواره ندارد.

همه این موارد در کنار فراگیری ویروس کرونا باعث شد تا دوره بیست و سوم جشنواره تئاتر دانشگاهی نیز با تأخیر چندماهه برگزار شود.

حال طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دبیرخانه مرکزی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران مستقر در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای شناسایی و انتخاب دبیر بیست و چهارمین دوره این جشنواره اقدام به انتشار فراخوان نمود.

طبق فراخوان منتشر شده داوطلبان باید واجد شرایط زیر باشند:

شرایط عمومی:

- دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران

- عدم محکومیت کیفری در محاکم قضایی جمهوری اسلامی ایران

- برخورداری از حسن شهرت

- عدم اشتغال همزمان به شغل دولتی یا غیر دولتی تمام وقت

- عدم اشتغال به خدمت سربازی و دارا بودن کارت پایان خدمت، معافیت تحصیلی و یا معافیت دائم از خدمت سربازی

شرایط اختصاصی:

- دانشجوی شاغل به تحصیل در یکی از رشته‌های تخصصی هنرهای نمایشی در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد.

- عدم محکومیت انضباطی منجر به صدور حکم کمیته انضباطی دانشگاه و درج در پرونده دانشجویی

- عدم سابقه مشروطی در پرونده آموزشی

- داشتن حسن سابقه در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی (تجربه اجرایی در جشنواره‌های دانشجویی و غیر دانشجویی در اولویت قرار دارد).

دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران پس از بررسی سوابق متقاضیان از طریق شورایی متشکل از استادان و خبرگان تئاتر دانشگاهی و نمایندگان کانون‌های دانشجویی، انتخاب و معرفی می‌شود.

علاقمندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند حداکثر تا پایان وقت اداری روز ۶ آذر، به وب سایت این جشنواره به نشانی www.iiutf.ir مراجعه کنند.»

باید دید بعد از ثبت نام متقاضیان روند انتخاب و معرفی دبیر بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران چگونه طی خواهد شد و با تغییر در بدنه وزارت علوم آیا توجه و حمایت از این رویداد مهم تئاتری به درستی انجام می‌شود یا نه.