گروه معماری هنرآنلاین: شرکت معماری Luca Poian برنده مسابقه طراحی مسجد در شمال شهر پرستون شد. این مسابقه توسط موسسه سلطنتی معماران انگلیس برگزار شده بود.

این بنا با حداکثر سه طبقه و با نمازخانه بزرگی که تا ۲۵۰ سجاده را در خود جای می‌دهد، ساخته می‌شود. نقطه کانونی طراحی این شرکت، نمای آجری است که به مشربیه‌ها اشاره دارد - پنجره هایی که توسط صفحات مشبک محصور شده اند و معمولاً در معماری سنتی اسلامی یافت می‌شوند-. در همین حال، استفاده از گره‌های آجری به تاریخچه تولید نساجی و ساختمان‌های صنعتی در این منطقه اشاره دارد. یکی دیگر از ارجاعات به میراث صنعتی این منطقه، برج مناره آجری است که در نظر گرفته شده تا طنین دودکش‌های قدیمی کارخانه‌های پنبه‌ این شهرستان باشد. 

در این مسجد ورودی‌های مجزا برای بازدیدکنندگان مرد و زن در دو طرف ساختمان تعبیه می‌شود که به پلکان‌های مربوطه و سپس مناطق نمازخانه منتهی خواهد شد. همچنین یک آسانسور اختصاصی برای اطمینان از دسترسی وجود خواهد داشت که به شکل محتاطانه در ساختار برج مناره پنهان خواهد شد. مناره ها اغلب نزدیک یا به عنوان بخشی از مساجد ساخته می‌شوند و فضایی را برای اذان فراهم می‌کنند. 

نمازخانه اصلی در طبقه همکف پشت قسمت‌های ورودی قرار خواهد گرفت که در آن نور طبیعی فیلتر شده از طریق روزنه‌های باریک در اطراف، ساختمان را روشن می‌کند.

از آنجایی که این مسجد در نزدیکی مرکز شهر در بالای تپه قرار خواهد گرفت از مسیرهای اصلی منتهی به پرستون قابل مشاهده است.

معماران این مسجد اعلام کردند: « این مسجد عاری از تزئینات اضافی خواهد بود هم به دلایل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و هم برای القای صداقت و وضوح ذاتی به این بنای مقدس است.»

از دیگر امکانات این مسجد یک سالن چند منظوره و کتابخانه خواهد بود که در طبقه دوم قرار دارد و بالای آن یک نورگیر بزرگ قرار دارد.