محمد معتمدی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین در مورد آلبوم جدید خود با عنوان "گاهی سه گاهی" گفت: به اعتقاد من آلبوم جدیدم که "گاهی سه گاهی" نام دارد جزو بهترین آثاری است که در دستگاه سه گاه ضبط و منتشر شده است.

وی افزود: دلیل اینکه این آلبوم را آلبوم خوبی می‌‎دانم این است که در آهنگسازی کمتر آلبومی در دستگاه سه گاه سراغ دارم که علاوه بر این که یک نگاه فرمال به دستگاه سه گاه دارد، برای فرمهای پیش درآمد، چهار مضراب ،ساز و آواز ، تصنیف و ارکستراسیون چندمضرابی و چندصدایی اهمیت ویژه ای قائل شده است.

وی افزود: هرچند نوشتن ارکستراسیون چند صدایی در دستگاه سه گاه برای آهنگسازان سخت است ولی پویا سرایی به عنوان آهنگسازبرخی قطعات و تنظیم کننده تمامی قطعات به خوبی توانسته از عهده این کار برآید.

خواننده آلبوم "بدرود با بدرود" با تاکید بر اینکه آشنایی وی با پویا سرایی در کنسرتهای مختلفی که با هم داشته اند، منجر به ساخت آلبومی بهتر و شکیل تر شده است، گفت: در این آلبوم از اشعار شاعرانی همچون حافظ، رهی معیری، فروغی بسطامی، علامه فیض کاشانی و عراقی استفاده شده است.

وی ادامه داد:این آلبوم اولین همکاری من با این آهنگساز جوان و باتجربه است که به موفقیت خوبی منجر شده است. در واقع "گاهی سه گاهی" یک آلبوم سنتی است که بر اساس موسیقی ردیفی و دستگاهی ساخته شده است و با ارکستراسیون جدید تنظیم شده است.

وی در پایان درباره قطعات این آلبوم گفت: قطعات این آلبوم پیش درآمد سلوک، تکنوازی سنتور، چهارمضراب وجد رندان، ساز و آواز،تصنیف در آتش،پیش آواز مخالف سه گاه،ضربی مهر گردون، همراه آواز منسرح و تصنیف آرزو نام دارند که هر یک به فرم متفاوتی تنظیم شده اند.

این آلبوم را شرکت ایران گام منتشر و روانه بازار موسیقی کرده است.

پایان پیام/43