به گزارش هنرآنلاین به نقل از شورای کتاب کودک، محمد زره‌ساز دبیر جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران، درباره برگزاری پنجمین دوره این جوایز گفت: در این دوره علاوه ‌بر سه جایزه پوری سلطانی در حوزه کاربردی و سازماندهی دانش، عباس حُرّی، در حوزه نظری علوم اطلاعات، و نوراله مرادی در حوزه آرشیو، جایزه ملی نوش‌آفرین انصاری با عنوان «کتابدار اجتماعی» نیز به برگزیدگان اعطا می‌شود.

او همچنین از برگزاری چهار جلسه کمیته علمی جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران خبر داد و افزود: در بخش جایزه ملی پوری سلطانی، ۱۸ اثر دریافت شد که پس از داوری، ۱۱ اثر به مرحله دوم راه پیدا کرد. در بخش جایزه ملی عباس حرّی از ۳۵ اثر دریافت شده و هشت اثر به مرحله دوم راه یافتند. در بخش جایزه ملی نوراله مرادی نیز چهار اثر دریافت شده است. عمده آثار ارسالی پژوهشی و دانشگاهی است. برای انتخاب کتابدار اجتماعی با ۱۰ نامزد گفت‌وگو شده یک نفر به‌عنوان کتابدار اجتماعی سال انتخاب شده است.

 دبیر جوایز ملی انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران گفت: براساس نظام‌نامه دبیرخانه، آثار ارسالی در قالب کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و گزارش‌های پژوهشی، دست‌نامه‌ها و راهنماها، ابزارهای حرفه‌ای و یا نرم‌افزارها باید مربوط به سه سال گذشته باشند.