به گزارش هنرآنلاین، «بر سر خاک» (محسن خانجهانی) موضوعی درباره محیط زیست و فرونشست خاک در مناطق مختلف ایران دارد. «بر سر خاک» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و در قالب طرح «اکران حقیقت» در سامانه هاشور و مراکز فرهنگی هنری نمایش داده خواهد شد. علاقه‌مندان برای تماشای این مستند می‌توانند به https://hashure.com/ مراجعه کنند.

تصویربرداری مستند «بر سر خاک» که دو سال طول کشیده است، توسط امیر جغتایی در شهرهای مختلف انجام شده و تدوین آن را آرش زاهدی اصل برعهده داشته است. در ساخت این مستند علاوه بر گفتگو و برخی تصاویر تکان‌دهنده از فرسایش خاک در ایران، از گفتار متن با صدای شهرام درخشان استفاده شده است.

عواملی که در ساخت این مستند همکاری داشته‌اند، عبارتند از صدابردار: احمدرضا طایی، صداگذار: آرش قاسمی، توازن رنگ و نور: رضا تیموری، تصویربرداری هوایی: احمد آزاد، مدیر تولید: امیر مهدی صادقی.

محسن خانجهانی مستندهای «A.B.C.D»، «انتهای خیابان پاستور»، «آزادراه»، «کلاه شیشه‌ای» و  ... را کارگردانی کرده و در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» جایزه ویژه هیات داوران به دلیل توجه ویژه به بحران زیست محیطی خاک و توجه به  پژوهش را برای ساخت فیلم «بر سر خاک» دریافت کرد.