به گزارش هنرآنلاین، متن حکم رئیس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

جناب آقای مهدی آذرپندار

نظر به تجربه، دانش و شایستگی شما را به سمت سرپرست انجمن سینمای جوانان ایران منصوب می‌نمایم.

انجمن سینمای جوانان ایران، گسترده‌ترین مرکز تعیلم و تربیت فیلمسازان جوان و آینده سازان سینمای ایران است؛ و بستری است برای شناسایی و رویش استعدادهای جدید، بازسازی انقلابی سینما، جوان سازی و تحول در ساختار سینمایی کشور. 

از این رو، به ضرورت الزامات و مقتضیات جامعه امروز، پرورش نسل جدید فیلمسازی به عنوان پیشتازان توسعه و تعالی سینما با بینش، بصیرت و تجربه‌های نو از جمله مهم‌ترین نیاز سینمای کشور است و این مجموعه، باید اندیشکده نوگرایی و خاستگاه جریان شناسی و جریان سازی نوین سینمای انقلاب اسلامی باشد.

تربیت نیروی انسانی جوان در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، تحول در ساختارهای آموزشی و پرورشی فیلمسازی، بازنگری در جشنواره‌های سینمای جوان و فیلم کوتاه تهران، طراحی استراتژی برای تعاملات بین المللی و حمایت عادلانه فراگیر از جوانان سراسر کشور، به‌خصوص مناطق محروم از جمله وظایف و اولویت‌های انجمن سینمای جوان ایران است. 

انتظار می‌رود با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های علمی، مدیریتی و اجرایی و همچنین، نیروهای خلاق، جوان و پرتوان، در جهت تحقق راهبردهای کلان سازمان سینمایی و پاسخگویی به انتظارات و مطالبات و نیز پیشبرد ماموریت‌های این حوزه تلاش کنید. توفیق شما را از خداوند متعال خواستارم.

محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی/ آبان 1400

همچنین رئیس سازمان سینمایی از تلاش‌ها و زحمات سید صادق موسوی در انجمن سینمای جوانان تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، مهدی آذرپندار متولد ۱۳۶۸ و فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت است. وی فعالیت‌هایی همچون مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه (۹۷ تا ۱۴۰۰)، عضو شورای عالی نمایش سیما (۹۸ تا ۹۹ و ۸۹ تا ۹۱)، قائم مقام خانه تولیدات جوان صداوسیما(۹۶-۹۷)، مدیر مرکز آفرینش های هنری سازمان بسیج مستضعفین (سال ۹۶)، داوری در جشنواره های مقاومت، ایثار و عمار و فعالیت در رسانه‌های مختلف به عنوان منتقد، دبیر و عضو هیئت تحریریه را در کارنامه خود دارد.