گروه معماری هنرآنلاین: پاویون ایتالیا در اکسپو دبی بر اساس اصول مدور برای به حداقل رساندن مواد زائد به صورت موقت طراحی شده است. معماران از مصالح بازیافتی مانند پوست پرتقال، تفاله‌های قهوه، جلبک، ماسه و پلاستیک‌های بازیافتی از اقیانوس‌ها استفاده کردند.

معماران این پروژه با در نظر گرفتن موضوع اکسپو «اتصال ذهن، ایجاد آینده»، غرفه را بر اساس چالش‌های آب و هوایی دبی و زمان‌بندی این رویداد، طراحی کردند که علاوه بر توجه به این چالش‌ها، موضوع غرفه با عنوان «زیبایی‌ها مردم را به هم پیوند می‌دهد» را نیز برجسته کنند.

نمای این پاویون با الهام از جوامع دریانوردی بستر مدیترانه از سه قایق بزرگ تشکیل شده که به عنوان نماد مهاجرت مجازی از ایتالیا به دبی است. بدنه‌های سبز، سفید و قرمز که سقف غرفه را تشکیل می‌دهند، در واقع به ارتباطات تاریخی بین ایتالیا و شبه جزیره عربی اشاره می‌کند که این اجزا می‌توانند تفکیک و به مقاصد جدید منتقل شوند.

بدنه غرفه ایتالیا با ۱۵۰ستون فولادی عمودی با ارتفاع ۲۷متر از پنل‌های ETFE و لایه‌ای از ورق‌های نازک فلری سوراخ‌دار که نور خورشید را فیلتر می‌کند، پشتیبانی می‌شود. قایق‌ها پس از انتقال بر روی سقف نمایشگاه به شکل موج‌دار قرار گرفتند که این نوع طراحی تصویر دریا و امواج را در ذهن بازدیدکنندگان تداعی می‌کند. مسیرهای پرموج تا کف پاویون امتداد خواهد یافت تا به  تپه‌ شنی عظیمی پوشیده از ماسه طبیعی برسد. نمای پاویون نیز با چراغ‌های ال ای دی محصور شده است.

طناب‌های موجود در نما از دو میلیون بطری پلاستیکی بازیافتی با طول ۷۰ کیلومتر ساخته شده و سطح مسطح پیچیده‌ای را تشکیل می‌دهند. پس از نمایشگاه، آنها دوباره با توجه به منطق اقتصاد مدور دوباره استفاده خواهند شد. همچنین طناب‌ها یک سیستم خنک‌کننده موضعی محلی ایجاد می‌کنند که سایه‌های گسترده و تهویه طبیعی را ممکن می‌سازد.

در داخل سالن‌های نمایشگاه، بازدیدکنندگان با سازه‌ای گرد که بالای آن گنبدی پوشیده از گیاهان مدیترانه‌ای که نماد باغ‌های رنسانس است، روبرو می‌شوند. معماران این پروژه به منظور به حداقل رساندن اثرات زیست‌محیطی پاویون به جای استفاده از سیستم‌های تهویه هوا، از استراتژی‌های کنترل آب‌وهوای طبیعی کمک گرفته‌اند.

سایر مواد که مطابق با اقتصاد دایره‌ای استفاده شده شامل پودر ساخته شده از قهوه و پوست پرتقال است که برای پوشش مسیرهای معلق و راهروها استفاده می‌شود. ساختار غرفه بر روی یک تپه شنی محلی پنج متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد. مسیر داخل آلاچیق با بیش از ۱۶۰ گونه مختلف گیاهان طراحی شده است. این نمایشگاه همچنین دارای غرفه‌های مختص به تحقیقات فناوری و تأسیسات دیجیتالی است.

 اکسپو ۲۰۲۰ دوبی تا ۳۱ مارس سال ۲۰۲۲ میزبان بازدیدکنندگان است.