گروه سینمایی هنرآنلاین: رویا نونهالی بازیگر نام آشنای سینما، تئاتر و تلویزیون پس از تماشای «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی در سینما گفت: فیلم سینمایی «دشت خاموش» بحث استیصال و قصه همیشگی بشر است که اصلا تکراری نمی‌شود.

وی ادامه داد: ناچاری عجیب به تصویر کشیده شده در فیلم با تصویربرداری شاهکاری که به احوال فیلم دامن می‌زد و همچنین فیلمنامه، کارگردانی و همه مواردِ «دشت خاموش» عالی بود.

این بازیگر سینما با اشاره به تصویری که این فیلم سینمایی به نمایش می گذارد، مطرح کرد: فکر می‌کنم اگرچه تصویر «دشت خاموش» شبیه به زندگی امروز نیست، اما احوالش منطبق بر چیزی است که ما و شاید جهان تجربه می‌کنیم.

نونهالی در پایان خاطرنشان کرد: باید حتما این فیلم را دید و بسیار عالی است که چنین فیلم‌هایی تهیه می‌شوند. لازم می‌دانم از دوست نازنینم سعید بشیری برای تهیه «دشت خاموش» بسیار تشکر کنم.

«دشت خاموش» که این روزها در سینماهای «هنروتجربه» روی پرده است و پخش بین‌المللی آن برعهده علی قاسمی است، تاکنون در بیش از ۲۵ جشنواره بین‌المللی حضور داشته و جوایز مهمی را کسب کرده است که عبارتند از دریافت تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلمبردار سال آسیا برای مسعود امینی‌تیرانی. 

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.