گروه سینمایی هنرآنلاین: بنگاه نشر آلفرد ای کناف روز چهارشنبه از انتشار کتابی فعلا بدون نام درباره زندگی ستاره سرشناس و فقید هالیوودی خبر داد که قرار است اندیشه‌های نیومن را درباره موضوع‌هایی چون بازیگری، کارگردانی، نوجوانی، خانواده، شهرت، هالیوود، برادوی، عشق، ازدواج اول، ۵۰ سال زندگی مشترک با جوآن وودوارد، سیاست، دنیای خودرو و سرعت و ورود به دنیای ستاره‌ها و پیرسالی روایت کند.

نیومن که در ۲۰۰۸ از دنیا رفت، کار نوشتن خاطره‌های روزانه خود را از دهه ۱۹۸۰ با کمک استوارت استرن آغاز کرده بود. این فیلمنامه‌نویس آمریکایی برای نگارش کتاب با ده‌ها نفر از دوستان و نزدیکان ستاره هالیوودی حرف زد و متن دستنویس یادداشت‌های نیومن به تازگی در خانه او در کانکتیکات پیدا شد؛ جایی که همسرش جوآن هنوز در آن زندگی می‌کند. به این ترتیب، کتاب خاطره‌های نیومن درست ۱۴ سال پس از مرگ او منتشر می‌شود.

بنگاه نشر کناف درباره آنچه قرار است دوستداران بازیگر سرشناس در کتاب خاطره‌هایش بخوانند چنین آورده است: «کتاب با صدای نیومن و صدای دیگران زندگی فردی را روایت می‌کند که با تناقض‌های جنگید و همواره بر این باور بود پایین‌تر از مارلون براندو و جیمز دین است. با این حال، تا بردن اسکار و قهرمانی در رقابت‌های سرعت پیش رفت و با فعالیت‌های اجتماعی و انساندوستانه توانست میلیون‌ها دلار برای کارهای خیر جمع کند.»

پل نیومن جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در ۱۹۸۶ برای «رنگ پول» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی برد و پس از مدتی مبارزه کردن با بیماری سرطان ریه در سپتامبر ۲۰۰۸ در سن ۸۳ سالگی از دنیا رفت.