گروه تجسمی هنرآنلاین: آرتیسیما مهمترین نمایشگاه هنر معاصر ایتالیا است که از زمان تأسیس در سال ۱۹۹۴، یک بازار بین‌المللی را با تمرکز بر آزمایش و تحقیق به وجود آورده است و گالری‌هایی از سرتاسر جهان هر سال در این رویداد شرکت می‌کنند.

علاوه بر نمایشگاه که شامل بخش اصلی، گفتگو، ورودی‌های جدید و فضا‌های هنری است، آرتیسیما همچنین از سه بخش هنری تشکیل شده است که توسط هیئت مدیره بین‌المللی و مدیران موزه‌ها به هنرمندان نوظهور اختصاص داده شده است.

از سال ۲۰۲۰ سه بخش کیوریت شده به طور مجازی بر روی پلتفرم دیجیتال Artissima XYZ میزبانی می‌شود و در سال ۲۰۲۱ با یک نمایش جمعی فیزیکی در غرفه نمایشگاه همراهی می‌شود.

امسال پنج گالری ایرانی با نمایش آثار ۱۶ هنرمند در این رویداد مشارکت دارند. گالری محسن با آثاری از ساسان ابری، بهرنگ صمدزادگان، سمیرا هدایی، ‌امیر نصر کم گویان و مجید بیگلری؛ گالری دستان +۲ با آثاری از بیتا فیاضی، مریم عیوضی، سروژ بارسقیان، فریدون آو و عسل پیروی؛ گالری این جا با آثاری از‌نگار فرجیانی و ابوالفضل هارونی؛ گالری اُ با آثاری از اشکان صانعی و فرنیاز ذاکر و گالری آب انبار با آثاری از مجید فتحی‌زاده و حسام سماواتیان در آرتیسیما ۲۰۲۱ حضور دارند.