گروه تئاتر هنرآنلاین؛ سروش طاهری قصد دارد از 19 آبان نمایش «بیماری خانواده میم» نوشته فائوستو پاراویدینو با ترجمه نیایش بهمینه را در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه آورد. بازیگران این نمایش محمدرضا صولتی، مانلی حسین‌پور، سالار کریمخانی، امید مصباحی، رامتین مقدادی و آرزو شیخی هستند.

طاهری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری این نمایش گفت: یک سال و نیم در انتظار نوبت اجرا در مجموعه تئاترشهر بودم که به یکباره از سوی این مجموعه اجرا در آبان ماه سال جاری به من پیشنهاد شد و این اعلام ناگهانی شرایط بسیار دشواری را به منظور آماده‌سازی نمایش برایم رقم زد اما در نهایت انتخاب بازیگران انجام شد و آماده اجرا در این تاریخ شدیم.

او درخصوص جذابیت‌های انتخاب نمایشنامه «بیماری خانواده میم» به منظور اجرا گفت: این نمایشنامه درباره تنهایی انسان‌هاست از این رو این اثر یک تراژدی مدرن است که با رگه‌هایی از طنز آمیخته شده است و ما نیز به دلیل اینکه در شرایط کنونی جامعه در پی شرایط ایجاد شده به لحاظ اقتصادی و دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا نیاز به نشاط دارد، در اجرا بار کمیک آن را اضافه کردیم. همچنین این نمایشنامه فارغ از شعار است و از این رو برایم بسیار جذاب بود.

این کارگردان و مدرس تئاتر ضمن اشاره به اینکه «بیماری خانواده میم» یک تراژدی کمدی است، اظهار کرد: این نمایش برای مخاطبانی که علاقمند به ژانر کمدی هستند جذاب خواهد بود و همچنین تماشاگرانی که علاقمند به لحظات تراژدی هستند با آن ارتباط خوبی برقرار خواهد کرد.

طاهری داستان نمایش را اینگونه توضیح داد: خانواده ایتالیایی دچار آشفتگی می‌شوند و این بهم ریختگی با گذر زمان حادتر می‌شود. دختر دوم خانواده برای بار چندم عاشق می‌شود و درگیری او با این عشق جدید، لحظات کمیکِ جذابی را رقم می‌زند.

او در پاسخ به این پرسش که در اجرا تا چه اندازه وفادار به نمایشنامه اصلی بوده است، تصریح کرد: بسیار علاقمند بودم تا به نمایشنامه اصلی در اجرا وفادار باشم اما به دلیل اینکه سالنی که این نمایش در آن اجرا می‌شود جایگاه چندان راحتی برای تماشاگر ندارد تا ساعت زیادی به تماشای یک نمایش بنشیند، بر آن شدیم تا با حذف یک شخصیت که راوی داستان است از مدت زمان نمایش کم کنیم و همچنین یک یا دو صحنه نیز به دلیل اینکه امکان اجرای آن به دلیل شرایط فرهنگی ما وجود نداشت، حذف شد.

طاهری در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: این روزها کمتر شاهد اجرای نمایش کمدی هستیم و امیدوارم مخاطبان از این نمایش حمایت کنند و به تماشای آن بنشینند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: خانواده میم مادر خود را از دست داده و در حال حاضر عاشق شدن مجدد ماریا دختر دوم خانواده شرایط آشفته خانواده را آشفته‌تر کرده در این بین خانواده میم حتی نامزد دختر خود را نمی‌شناسند این عدم شناخت موقعیت‌های کمیکی را ایجاد می‌کند که به جریانی دیگر ختم می‌شود...

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.