به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه انفرادى آثار نقاشیخط مهشید صابرى پور با عنوان «مونس جان» ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۲ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد. در این نمایشگاه ۳۰ اثر نقاشیخط از این هنرمند در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

صابرى پور متولد بهار ١٣۶٨ تهران، داراى مدرک کارشناسى حقوق است و دو دهه از عمر خود را در جهت کسب مهارت‎‌‌‌هاى متعددى در حوزه هنر گذرانده‎ است که شامل طراحى با سیاه قلم، هایپر رئال، نقاشى با آبرنگ، اکرلیک، رنگ روغن، طراحى طلا و تایپوگرافى و همکارى با معماران داخلى است. او در زمینه زیبایى شناسى و کمپوزیسیون و هنرهاى تجسمى زیر نظر استاد على فرامرزى کسب مهارت کرده و با پى بردن به علاقه راسخ خود به نقاشیخط در این حوزه گام نهاده و در این زمینه از تجارب اساتید برجسته‎اى چون استاد اسماعیل رشوند و استاد غلامحسین الطافى بهره‎مند گردیده است.

نمایشگاه مونس جان دنیای پر هیاهوی ذهن مهشید صابری‎‌‌‌‌پور است که گاهی آرام است و طناز و گاهی پر از ابهام.... مونس جان نگاه نقاش است به دنیای حروف، کلمات و رنگ‌ها، دنیایی که در نهایت او را به آرامش می‌رساند و این همان چیزیست که برایش تلاش می‌کند.

او درباره مبناى انتخاب سبک اینچنین می‌گوید: نزدیک به ۶ دهه از آغاز جنبش نقاشیخط می‌گذرد و همچنان این هنر در حال رشد و شکوفایی خود است. از آنجا که در کشور ما هنر خوشنویسی سابقه تاریخی طولانی و محکمی دارد، در هر زمان می‌تواند نماد اصالت فرهنگی و هنری ما باشد. سیاه مشق‌های دوره صفویه، تلفیق خطوط ایرانی به خصوص خط ثلث و رنگ‌های اصیل ایرانی همچون لاجوردی و فیروزه‌ای در کتیبه‌ها و مساجد و حتی کمی عقب‌تر از این دوران، خطوط و نقوش به کار رفته روی سفال‌های نیشابور و ری، چنان زیبا و ماهرانه تلفیق شده‌اند که به خوبی ریشه دار بودن هنر نقاشیخط را به ما گوشزد می‌کنند. امروزه ما با حفظ جنبه زیبایی شناختی و تلفیق سبک‎‌ها و هنر‎‌ها و مواد مختلف در تلاشیم تا آثاری خلق کنیم که در خور سپاس از گذشتگان و تحسین آیندگان باشد. ‌امید است در این نمایشگاه بتوانم پیوندی میان نگاه شما عزیزان و احساس خود ایجاد کنم که اگر این امر تحقق یابد، به خواسته خود رسیده‌ام.

همچنین فرهنگسراى نیاوران میزبان دومین نمایشگاه نقاشیخط عبدالله مقدسی خواهد بود. نمایشگاه آثار نقاشیخط عبدالله مقدسی ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۱ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد. نمایشگاه با ۱۵ اثر نقاشیخط از این هنرمند، با عنوان آیه‌های مقدس و استفاده از کلام الهی؛ خاصه بسم الله است که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این آثار به لحاظ فرم و فضا و همچنین ابعاد بزرگ و در واقع کاملاً آوانگارد، شخصی و به دور از هرگونه نزدیکی به نمونه‌های رایج در ایران و جهان ارزیابی شده است.

وی متولد مرداد ۱۳۵۶ تهران، دانش آموخته هنرستان صدا و سیما در رشته هنر‌های تجسمی و دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری در دانشکده هنر و معماری آزاد اسلامی و دانشگاه ناصرخسرو، هنرجوی خوشنویسی استاد عبدالله فرادی، محمد کیایی و محمدرامین ضیاء، تا مقطع ممتاز و سپس در محضر اساتیدی همچون استاد محمد حیدری و صداقت جباری به کسب مهارت‎هاى متعددى در حوزه هنر پرداخته‎ است. او هنرمند برگزیده همایش خوشنویسی جهان اسلام در بخش گرایش‌های نوین در سال ۱۳۷۵ است.

اگر چه وی آثار خود را فاصله گرفته از خوشنویسی و حتی نقاشی خط می‌داند ولی آثارش را در سبک نقاشی خط تجریدی و یا abstract calligraphy ارزیابی می‌‎کنند. آثار وی در روسیه امارات و چین بر روی دیوار رفته و مقدمات نمایشگاه‌هایی در اروپا و بعضی کشور‌های عربی و البته با تأخیری به دلیل درگیری جهان با پاندمی کرونا، در حال فراهم آمدن است.

این دو نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۲ آبان در فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‌‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه‌ها در روز‌های عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. رعایت دستورالعمل‎‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بازدید الزامی است.