گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه‌ آثار امیرحسین میرجلالی با عنوان «آوای رمه» در گالری شیرین برپاست. میرجلالی در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این نمایشگاه گفت: این مجموعه شامل ۵۱ اثر است که هم اکنون ۲۹ کار از آن‌ها به نمایش در آمده است. از دو سال پیش در میان کار‌های دیگری که انجام می‌دادم کار روی این مجموعه را نیز آغاز کردم تا به تکامل رسید. من از نقاشانی هستم که چندین مجموعه در سبک‌های مختلف را کنار هم کار می‌کنم. همیشه دنبال فضا‌های نو می‌روم و از اینکه چالش‌های جدید را تجربه کنم ترسی ندارم و دنبال کار‌های جدید می‌روم.

میرجلالی ادامه داد: لایه‌هایی از تفکرات فلسفی همیشه در ذهن من وجود دارد. کار‌هایم روایت گونه و مفهومی هستند و سعی می‌کنم این روایت را به صورت سمبلیک و معلق با بیننده در میان بگذارم. این مجموعه برگرفته از یک جمله از کتاب «چنین گفت زرتشت» اثر نیچه است و منجر به این شد که من انگیزه بگیرم تا در میانه مجموعه‌های دیگری که کار می‌کردم، آثار جدیدی را به وجود آورم که هم از نظر سوژه و هم تکنیک متفاوت از کار‌های دیگرم است.

این هنرمند افزود: این مجموعه و فضای آن نشان‌دهنده افکار و عقایدی است که در انسان‌ها ثابت شده و غیرقابل تغییر است. این آثار چنین فضایی را به چالش کشیده و بیننده را دعوت به تفکر درباره آن چیزی می‌کند که غیر قابل تغییر به نظر می‌رسد. به نظر من آدم‌ها، اجتماعات و سرزمین‌هایی که رشد می‌کنند به این دلیل است که بر روی چیز‌های غیر قابل تفکر، تمرکز کرده و آن‌ها را قابل تغییر کرده‌اند.

میرجلالی ادامه داد: کار‌های من ترکیبی از فیگوراتیو و انتزاع است و در کل خوانش پست مدرنیستی ایجاد می‌کند. روش و تکنیک من این است که به وسیله پاشش رنگ بر روی بوم ایجاد انتزاع می‌کنم و بافت‌هایی که لازم دارم را به وجود می‌آورم. بعد از اینکه فضای مورد نظرم شکل گرفت فیگور را روی آن اضافه می‌کنم.

او درباره پالت رنگی آثارش گفت: در تعداد زیادی از کار‌ها رنگ‌های خاکستری غالب است زیرا هرچه از تکلف رنگ بیشتر فاصله بگیریم می‌توانیم روی معنا تمرکز بیشتری داشته باشیم.