گروه تئاتر هنرآنلاین، تئاتر سریالی «ما کی هستیم؟» نوشته الناز عطایی به کارگردانی مسعود ترابی و تهیه‌کنندگی شاهین پوشین از 16 مهر  در دو نوبت 17:30 و 19:30 در تالار حافظ روی صحنه است.

مسعود ترابی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش سریالی «ما کی هستیم؟» گفت: از آنجا که پیش از این تئاتر سریالی اجرا شده بود از این رو این اقدام در ابتدا برایمان کمی دشوار بود چراکه نمونه‌ای از آن ندیده بودیم. بر این اساس این کار را با ایده‌های خودمان آغاز کردیم و بر آن شدیم تا نمایش خط داستانی هم داشته باشد تا مخاطب ارتباط بهتری با آن برقرار کند.

او در ادامه درباره سریالی بودن این نمایش و نیاز به دنبال کردن هر قسمت از سوی مخاطب عنوان کرد: در ابتدا این مسئله را در نظر گرفتیم که شاید تماشاگران به دلیل مشغله و تخصیص بودجه‌ای به منظور تماشای هر قسمت از این سریال نتوانند دنبال‌کننده تمام قسمت‌های این نمایش باشند، بنابراین سعیمان بر آن شد که هر قسمت نمایش، خط داستانی داشته باشد که در صورتی تماشاگر موفق به تماشای دیگر قسمت‌ها نشد چیزی را از دست ندهد.

ترابی در ادامه افزود: قسمت اول نمایش با آغاز هفته شروع و شش قسمت آن تا پایان هفته به پایان می‌رسد و یک ماه گذشته را به این شیوه نمایش را اجرا کردیم.

او ضمن اشاره به اینکه در ابتدای شکل‌گیری ایده تئاتر سریالی تصورمان بر این بود که با ریسک بالایی به منظور اجرای این نمایش روبرو هستیم، یادآور شد: خوشبختانه در طول اجرا استقبال بسیار خوبی از نمایش شد و در اکثر روزها تمامی بلیت‌ها فروخته شد. تماشاگرانی نیز به تماشای تمام قسمت‌های این نمایش نشستند.

ترابی درباره موضوع و مضمون اثر اظهار کرد: تم داستان، خیانت، دروغ و پنهانکاری است. تاکنون نیز ازآنجا که دغدغه اجتماعی بسیاری دارم تمام نمایش‌هایی که به صحنه آوردم این دغدغه در آن‌ها مطرح بوده است و این نمایش نیز اینگونه بوده. داستان نمایش درباره یک ساختمان 6 طبقه است که در هر قسمت یک طبقه از ساختمان دیده می‌شود.

او با بیان اینکه تمرینات این نمایش 9 ماه به طول انجامید، گفت: طی این 9 ماه در حقیقت 6 نمایش مجزا با حدود 80 بازیگر و مجموع 500 دقیقه تولید شده که هر قسمت حدود 70 تا 80 دقیقه است و از این رو کار بسیار دشواری را در پیش داشتیم.

این کارگردان تئاتر درباره سبک و فضای اجرایی نمایش عنوان کرد: نمایش فضایی کاملاً رئال و واقع‌گرایانه دارد در هر صحنه فضای خانه‌ای دیده‌ می‌شود که تلاشمان بر این بود المان‌های تئاتری در آن نباشد تا مخاطب فراموش کند که به تماشای نمایش نشسته است.  

  در خلاصه داستان نمایش آمده است: پیرمرد افسرده‌ای که ساکن طبقه هفتم یک آپارتمان است، در چهلمین سالگرد همسرش قصد دارد نامه‌ای برای او بنویسد اما دستانش می‌لرزد به همین دلیل وارد طبقات ساختمان می‌شود که تا همسایه‌ها نامه‌اش را بنویسند اما...

خلاصه داستان هر قسمت:

یک مراسم کاملا آبرومندانه (قسمت اول)

خانواده سرشناس نبوی برای مراسم عزاداری پدر دور هم جمع شده‌اند و منتظر رسیدن مادر از سفر هستند.این مراسم قرار است آبرومندانه برگزار شود که...

زرد (قسمت دوم)

بهناز بازیگر معروف سینما برای جشن تولد پسرش دوستانش را دور هم جمع کرده است با حضور پسرخاله‌اش در این مهمانی از راز مهمی پرده برداشته می‌شود.

سازهای ناکوک (قسمت سوم)

گروهی از جوانان نوازنده مشغول جمع کردن وسایل شان برای سفر کاری مهم هستند اما همسفرهای خوبی انتخاب نکرده‌اند

کانتور (قسمت چهارم)

یک سالن زیبایی خصوصی زنانه یک روز کاری عادی را شروع می‌کند اما این روز کاری عادی تمام نمی‌شود

سندرم استکهلم (قسمت پنجم)

حسام نویسنده افسرده‌ای که بعد از چند سال به ایران بازگشته است اما از حضور اجباری دوستانش به همراه همسر سابقه‌اش احساس خوبی ندارد.

تابو (قسمت ششم)

پدر خانواده آلزایمر گرفته است و فرزندان برای بررسی به وضعیت پدر به خانه او می‌آیند و همگی منتظر برادر کوچک که بعد از سال‌ها اعتیاد سروسامان گرفته هستند که....

علاقمندان به تماشای نمایش «ما کی هستیم؟» می‌توانند بلیت آن را  از سایت تیوال تهیه کنند.