به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در اجرای  نمایش‌ها در سال منتهی به چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (آذر ماه 1399 تا آبان ماه 1400) به دلیل تعطیلی‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا و بازماندن گروه‌های نمایشی از اجرای عمومی آثار در سطح کشور، در پی تقاضای فعالان تئاتر و بنا به تصمیم دبیر جشنواره این امکان ایجاد شده تا گروه‌های تئاتری که فرصت اجرای نمایش آن‌ها فراهم نبوده است، بتوانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.

بدین‌منظور تمامی گروه‌هایی که آثار خود را آماده کرده و در نوبت اجرا بودند، این امکان را دارند  حداکثر تا تاریخ 15 آذر ماه تقاضای خود را به منظور حضور در جشنواره ثبت کنند. این امکان صرفاً ویژه آن دسته از گروه‌هایی است که برای اجرا پیش از تعطیلی‌ها با تالارهای نمایشی توافق کرده باشند. از این رو ارائه تاییدیه تالارهای نمایشی مبنی بر توافق با گروه به منظور اجرا جزء الزامات این تقاضا خواهد بود.

فرایند ثبت تقاضا از طریق سایت جشنواره امکان‌پذیر خواهد بود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره بین‌المللی تئاترفجر به نشانی: http://fitf.ir نسبت به ارائه مدارک لازم و ثبت تقاضای خود در جشنواره اقدام کنند. فرصت تعیین شده (15 آذر ماه) به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بهمن ماه سال جاری به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد.