گروه سینمایی هنرآنلاین: مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری از جمله آثاری است که با سفارش گروه فیلم و سریال شبکه یک تولید شده اما با وجود آماده بودن این سریال و خالی بودن جدول پخش، این مجموعه از تلویزیون پخش نشده و شبکه یک ترجیح داده اقدام به بازپخش سریال «زیرخاکی» کند.

این در حالی است که سریال «۸۷ متر» با طی کردن فراز و نشیب‌های بسیار و پس از ۴ سال به اتمام رسید و حتی چند ماه قبل تلویزیون با پخش تیزرهای این مجموعه از روی آنتن رفتن آن در آینده نزدیک خبر داد اما ناگهان سریال «افرا» جایگزین آن شد. مسئولان شبکه یک در پاسخ به این اتفاق اعلام کردند که شخص کیانوش عیاری مانع پخش در زمان کنونی شده و درخواست کرده است «۸۷ متر» در زمان دیگر روی آنتن برود. عیاری هم در پاسخ گفت که اطلاعی از تصمیم شبکه یک ندارد.

مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» به سفارش تلویزیون در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تولید شده است و داستان آن به اختلاف و درگیری دو خانواده خلیلی و پوردورانی بر سر مالکیت یک منزل مربوط می‌شود. علیرضا پوردورانی همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری می‌خرد اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شود خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردورانی‌ها به خانه رسیده‌ و جاگیر شده‌اند...

علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه‌منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست و زنده‌یادها علی سلیمانی، علی انصاریان و حسین محب‌اهری از بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند.