به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان پیام داد. متن پیام بدین شرح است:

«خداوند بزرگ را شاکریم که رویدادی مردمی در عرصه هنری شکل گرفته و با عنوان نمایش خیابانی رخ نمایانده است.

تردیدی نیست که خیابان در عامترین نوع نگاه، محل تلاقی آدمهاست، مردمانی با تفاوت‌های بسیار اما واجد منافعی مشترک. مردمانی که در زیست جمعی نوین با هجوم و سلطه فناوری‌های نوین، ارتباطات جهانی و این روزها فراگیری نامبارک کرونا خود را بیشتر و جدی‌تر در معرض مواجهه با مظاهر رنگارنگ بیرونی می‌بینند و چه‌بسا بسیاری از جمع ایشان راه برون رفت از هر هجمه و صدمه اجتماعی را در پناه بردن به مغاک تنهایی و علاج واقعه در گزیدن خلوت فردی بپندارند و راه به اندرون خویش بپیمایند.

در این میان توان معجزه آسای هنر می‌تواند به یاری انسان و اجتماع بیاید و با تبیین خلاقانه رخدادها و موقعیت‌ها، انسان را در شناخت بهتر وضعیت موجود مدد رساند و به یاری نیروی شگفت‌انگیز همراهی و همفکری، از دریچه زیبای آفرینش هنری به چشم‌اندازی روشن و پر امید رهنمون کند.

جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از جمله رویدادهای هنری است که بی‌گمان کارکرد اجتماعی ویژه‌ای در طول عمر ارزشمند خود داشته است. شاخصه‌های فرهنگی، اجتماعی و جغرافیای ویژه این جشنواره، آن را به رویدادی منحصر به فرد تبدیل کرده است که حتی گروه‌های نمایشی و هنرمندان سایر کشورهای جهان نیز علاقه و اشتیاق ویژه‌ای به حضور در آن پیدا کرده‌اند.

این سرمایه گرانقدر مستلزم پایش کارشناسانه است تا ضمن آسیب‌شناسی مبتنی بر شناخت دقیق و برنامه‌ریزی روزآمد، شاهد ارتقاء این رویداد ارزشمند هنری باشیم.

حضور ارجمند و هنرآفرینی مبتنی بر دغدغه هنرمندان عزیز کشورمان و تلاش و همراهی متعهدانه دست‌اندرکاران، مسئولان فرهنگی و مدیران استان و همراهی همواره‌ی مردمان شریف خطه کردستان و مریوان را قدر دانسته و برخود لازم می‌دانم که از اداره کل هنرهای نمایشی معاونت امور هنری و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مریوان هم سپاس صمیمانه خود را ابراز نمایم.

انشاالله که خداوند مزید توفیق در مسیر خدمت را به همگان عنایت والا فرماید. بمنه و کرمه»

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از 5 تا 10 آبان به دبیری عبید رستمی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.