به گزارش هنرآنلاین به نقل از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، اولین نشست معاونت فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با حضور سعید محمد مشاور رئیس جمهوری و دبیر این شورا و عضو هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی و جمعی از فعالان صنعت سینمای کشور برگزار شد.

در این نشست که با هدف معرفی ظرفیت‌های مناطق آزاد کشور با عنوان «فصل تحول» برگزار شد، سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، فعالان صنعت سینما، تهیه کنندگان، کارگردانان و تنی چند از بازیگران برجسته عرصه سینمای کشور حضور داشتند.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در این نشست اظهار داشت: همه ما باید نسبت به آینده فرهنگی فرزندان این سرزمین نگران باشیم و برای بهبود آن برنامه ریزی کنیم. سعید محمد افزود: مناطق آزاد می‌توانند پایلوت فعالیت‌های فرهنگی در کشور باشند چرا که در این مناطق دسترسی‌ها بیشتر و تردد آسان‌تر است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز در این نشست گفت: حضور محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در هیأت امنای بنیاد سینمایی فارابی با هدف کمک به جهانی سازی سینما و ایجاد کریدور بین الملل است، زیرا در مناطق آزاد شرایطی مثل معافیت‌های مالیاتی، تسهیل ورود فناوری‌های نوین و تسهیل تردد اتباع خارجی را داریم.

جوادی با بیان اینکه از شرایط خاص مناطق آزاد برای بین المللی کردن سینمای ایران استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در مناطق آزاد کشور نهایت بهره را برد، رگولاتوری های سنگین مناطق عمومی جلوی نتیجه دادن ایده‌های جدید را خواهند گرفت. می‌توانیم با ایجاد سند باکس، فضای رشد ایده‌های سینمایی و رشد فناوری‌های حوزه سینما را در مناطق آزاد پیگیری کنیم.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر تداوم این نشست‌های فرهنگی اجتماعی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی تاکید کرد.

مهدی حسین زاده افزود: به عنوان یک معلم دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران معتقدم تفکرات نئولیبرال و پول می‌تواند نه تنها فرهنگ و سینما بلکه مسیر علم و مقالات ISI را نیز تغییر دهد، ما با جهانی شدن مشکلی نداریم، ولی می‌خواهیم با ارزش‌های خودمان جهانی بشویم.