گروه تجسمی هنرآنلاین: ژرژ پمپیدو پاریس که از مهم‌ترین مراکز هنری اروپا و جهان است، سال ۲۰۲۷ جشن ۵۰ سالگی خود را برپا می‌کند. پیش‌تر اعلام شده بود فرآیند بازسازی این مرکز مهم دست‌کم چهار سال طول می‌کشد تا آماده برگزاری جشن‌های ۵۰ سالگی شود اما حالا کارشناسان می‌گویند شاید بازسازی آن سر وقت به پایان نرسد و سال ۲۰۲۷ آماده میزبانی از مردم و برنامه‌های هنری نشود.

لورن لوبون، رئیس تازه مرکز هنری ژرژ پمپیدو در این باره به روزنامه فرانسوی لوفیگارو گفته است: «سه سال زمان برای بازسازی اساسی مرکز شاید کافی نباشد. اینجا بیش از ۱۱ هزار متر مربع مساحت دارد و به همین دلیل من از دولت فرانسه خواستم زمان تعطیلی مرکز را به تعویق بیندازیم تا رویداد تاریخی بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس را از دست ندهیم. به این ترتیب، در تابستان ۲۰۲۴ مرکز ژرژ پمپیدو باز می‌ماند و پس از آن کار بازسازی آغاز می‌شود.»

ریچارد راجرز و رنستو پیانو کار طراحی موزه ملی هنرهای مدرن و معاصر فرانسه را بر عهده داشتند و درهای آن سال ۱۹۷۷ گشوده شد. از این رو، سال ۲۰۲۷ جشن ۵۰ سالگی آن برگزار می‌شود. با این حال، لوبون برای بازگشایی آن در وقت مقرر وعده و قول نداده است. رئیس مرکز پمپیدو بیشتر بر اساسی بودن فرآیند بازسازی تاکید دارد تا این مرکز برای نسل‌های آینده هم پایدار و برقرار بماند، حتی اگر کارشناسان نتوانند کار را تا ۲۰۲۷ به پایان برسانند.

Paris

با منتفی شدن برنامه بسته شدن مرکز پمپیدو در پایان سال ۲۰۲۳، برنامه‌های آن تا یک سال آینده منتشر شد. ضمن اینکه به گفته لوبون قرار نیست در دوران تعطیلی مرکز، بخش‌های مختلف آن از جمله کتابخانه بزرگ پمپیدو به دیگر مراکز فرهنگی و هنری پاریس منتقل شود.