به گزارش هنرآنلاین، این نمایش مجموعه‌ای از ۱۵ نقاشی با تکنیک اکریلیک بر روی مقوا و ۴ حجم با تکنیک پاپیه‌ماشه است که سعید غلامی در یک سال اخیر به آن‌ها پرداخته است. سعید غلامی درباره این نمایشگاه چنین می‌گوید: «برای من نقاشی لذتی کشف و شهودگونه دارد، در عین حال که نمی‌خواهم به موضوعاتی بسیار پیچیده بپردازم، هرچیزی که در نقاشی با آن روبه‌رو می‌شوم از پیچیدگی‌ای برخوردار است، که با کنکاش نقاشانه می‌توانم آن را برای خود ساده‌تر کنم. بخشی از کار من در حین نقاشی کشف همین لذت است. در عین حال موضوعاتی را که انتخاب می‌کنم از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنم، از زمینه پیشین خود جدا می‌کنم و به زمینه جدیدی منتقل می‌کنم. فهمیدن اینکه انسان‌ها، ‌اشیا و اتفاقات چگونه در جهان شکل گرفته‌اند بخشی از روند من در پروسه نقاشی کشیدن است».

او درباره انتخاب آثار نمایشگاه چنین می‌افزاید: «مناظر دوردست درون» انتخابی است از میان نقاشی‌های بسیاری که در طی این مدت کشیده‌ام. هر کدام از نقاشی‌هایی که در این نمایشگاه به نمایش درنیامده‌اند، می‌توانستند به جای نقاشی‌هایی باشند که اکنون به نمایش در آمده‌اند؛ زیرا هر کدام بخشی از این پروسه کشف نقاشانه را برای من به همراه داشتند. ولی در نهایت به سبب محدودیت‌هایی که هر نمایشی دارد کاری انتخاب نشده و کار دیگری به جای آن برگزیده شده است.

در بخشی از استیتمنت نمایشگاه، هنرمند چنین نوشته است: «آن نقاشی‌ای که در پی آنم، برخوردی است بی‌واسطه، سریع، بی‌تکلف، آمیخته به صمیمیت و سادگی با سوژه‌ها و مدیوم نقاشی. نقاشی‌ای که از حال و هوای خود بگوید؛ از روح نقاش و کنکاش او در ابژه‌ها و هستی. نقاشی‌ای که پذیرفته هیچ نوآوری در کار نیست و تازه و بکر بودن خود را در حرکت و سلوک درونی می‌داند. آن نقاشی‌ای که در پی آنم، چیزی است که از خودش بیرون می‌آید، از محیط جدا می‌شود، به گذشته رجوع می‌کند، به فصل‌ها و مکان‌های تازه می‌رود و کشف می‌کند و کشف می‌شود.
نقاشی‌ای که در نهایت دریچه‌ای را برای مخاطب باز می‌کند».

«مناظر دوردست درون» دومین نمایشگاه انفرادی سعید غلامی است، نمایشگاه اول در شهریور ۹۷ در گالری دلگشا برگزار شده است. این نمایش از تاریخ ۳۰ مهر تا ۱۴ آبان در گالری شریف برگزار می‌گردد. گالری شریف در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱، طبقه سوم واقع شده است و ساعات بازدید آثار یکشنبه تا پنجشنبه ۱۲ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ است.