گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «سگ سورتمه» نوشته و کار سینا نصرالهی از اول مهر ماه ساعت 18 در سالن اصلی تئاتر مولوی روی صحنه است. بازیگران این نمایش سارینا رمضانی ‌نژاد، بهار زندی، علیرضا ‌شریفی، سپیده ضیایی و مرتضی کوهی کهن هستند.

نصرالهی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش «سگ سورتمه» گفت: داستان نمایش کاملاً اجتماعی‌ست. این نمایش یک تراژدی با محوریت خانواده است که کاراکترهای آن تحت تاثیر جبر محیط و اجتماع قرار می‌گیرند و اعضای این خانواده دچار هویت باختگی می‌شوند. این نمایشنامه اقتباسی از «کار خانگی» اثر فرانس کسافر گروتس نویسنده آلمانی است که چندین سال پیش توسط رضا کرم‌رضایی ترجمه شده است.

او درباره سبک و فضای اجرایی نمایش «سگ سورتمه» عنوان کرد: روابط بازیگران نمایش کاملاً باورپذیر، رئالیستی و واقع‌گرایانه است اما نمایش به لحاظ فضا گاهی به سمت فضایی استعاری و نمادگرایانه می‌رود اما برخورد کارکترها با المان‌ها کاملاً طبیعی است چراکه از متریال‌ها آشنایی‌زدایی می‌شود.

این کارگردان درباره ویژگی‌های این نمایش یادآور شد: من به شدت به المان‌های نمایش ایرانی و مبحث شکست زمان و مکان در لحظه علاقمندم. نمایش ایرانی همچون نقالی و تعزیه نمادگرا و قراردادی است و نشانه‌های آن به قدری درست است که مخاطب آن‌ را می‌پذیرد و من نیز در این نمایش به ا ین سمت و سو رفته‌ام که این موضوع از ویژگی‌های این اثر است.

او با بیان اینکه از اواسط سال 1398 تمرینات این نمایش به منظور اجرا آغاز شد، گفت: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا چندین و چند بار تمرینات نمایش به تعویق افتاد و حتی یک بار مجبور به تعویض دو بازیگر نمایش به دلیل مشغله‌ کاری آن‌ها شدیم و از این رو به اجبار تمرینات را از صفر آغاز کردیم و آن را به اجرا رساندیم.

نصرالهی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: تئاتر در دوران پساکرونا بسیار ضعیف و آسیب‌پذیر شده است و از این رو باید از سوی مخاطبان مورد حمایت قرار گیرد چراکه تئاتر برخلاف دیگر هنرها بدون نفس مخاطب هیچ نیست.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از طراح صحنه: سینا ‌ییلاق ‌بیگی، طراح نور: علیرضا ‌میرانجمی، دستیار طراح صحنه: محمد‌حسن ‌درباغی ‌فرد، ساخت و نصب دکور: سیدمصطفی طباطبایی، محمد ‌حسن ‌درباغی ‌فرد، محمد ‌کیالها و فرزاد ‌چوپانی، طراح گریم: سوگل جوادی مجد، مجریان گریم: محمد ‌مسیبی، هما دودانگه و سوگل جوادی مجد، طراح لباس: باران سیبی، گروه کارگردانی: صدرا عیسی پور، فائزه شاه حسینی و علی ساقی، ساخت تیزر: پویان مهربان، عکاس: مونا بیگلریان، طراح پوستر: حمید شیرزاد، آهنگساز: عماد یوسفی، مشاور رسانه و تبلیغات: صدرا ‌صباحی و حامی مجازی: ایران تئاتر و تئاتر نشنال.

علاقمندان به تماشای نمایش «سگ سورتمه» می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.