گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: محمدرضا مرزوقی نویسنده، با این توضیح که رمان عاشقانه «مشترک مورد نظر» را برای نوجوانان نوشته و در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آماده چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: محوریت اصلی کتاب حادثه پلاسکو است. شخصیت اصلی داستان پناه نام دارد. نقاشی می‌کشد و در دانشگاه معماری می‌خواند. برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه در ساختمان پلاسکو سر دکمه می‌زند و دوردوزی می‌کند. او دوستی دارد به نام رضا که در انباری ساختمان نگهبان است و مادر بیماری دارد. پناه در مسابقه نقاشی شرکت می‌کند تا با جایزه آن بتواند هزینه دارو این مادر را پرداخت کند.

او با بیان این که مطرح کردن مسابقه نقاشی در رمان بهانه‌ای برای پرداختن به تاریخ تهران و ساختمان پلاسکو بود، ادامه‌داد: تاریخ ساختمان پلاسکو در سه تابلو از شهر تهران، در دوره‌های مختلف بازگو شده است. در فصلی از کتاب به این موضوع پرداختم که مشکل پلاسکو چه بود که فرو ریخت. هم‌چنین نگاهی به شرایط نابرابر اجتماعی و طبقاتی دارم. این رمان در سالگرد فرو ریختن ساختمان پلاسکو و به یاد درگذشتگان رونمایی می‌شود.

مرزوقی که کتاب «قمری توی ایوان» را نیز با موضوع مهربانی و محبت به حیوانات برای چاپ به انتشارات کانون سپرده، اظهارداشت: این داستان را برای کودکان نوشته‌ام. یک قمری روی شوفاژ خانه‌ای لانه ساخته است. پدر مخالف حضور قمری است و به دخترش می‌گوید جای بدی قرار دارد. دختر و مادر برای قمری روی درخت لانه می‌سازند و او را نگه می‌دارند.

او با این توضیح که به‌تازگی انتشارت کانون کتاب «بزرگ گوش کوچک» را برای کودکان منتشر کرده، گفت: این اثر در قالب مجموعه «مراقب ما باشید» نشر یافته که به گونه‌های در حال انقراض محیط زیستی ایرانی مانند یوزپلنگ ایرانی و گوزن زرد ایرانی اختصاص دارد. کتاب من درباره شاه روباه (روباه شنی) است که به‌خاطر پوستش زیاد شکار می‌شود. در داستان با مطرح کردن رابطه عاطفی بین شخصیت داستان و شاه روباه، این حیوان را بیشتر می‌شناسم که چه زیستی دارد و چه غذایی می‌خورد.

مرزوقی با این توضیح که از مجموعه هفت جلدی «بچه محل موزیسین‌ها»، جلد اول که به «باخ» اختصاص دارد به‌زودی از سوی انتشارات هوپا منتشر می‌شود، تصریح‌کرد: این کتاب‌ها مرور تاریخچه موسیقی کلاسیک در دوره‌های مختلف است که در قالب داستان‌های فانتزی برای نوجوانان نوشته‌ام. یک خواهر و برادر به جعبه موسیقی دست پیدا می‌کنند که موزیک پخش می‌کند و هر بار متعلق به یک آهنگساز بزرگ است. آن‌ها با پاسخ دادن به سئوالات جعبه وارد تونلی می‌شوند. در آن تونل دوره‌های مختلف موسیقی و تاریخ سیاسی و اجتماعی اروپا مرور شده است. جلد دوم مجموعه به «موتزارت» و جلد سوم به «بتهوون» اختصاص دارد. کتاب‌ها کیو آر کد دارند و  مخاطب با ورود به آن می‌تواند حدود ۱۰ آهنگ معروف آهنگسازان را نیز گوش دهد.