گروه سینمایی هنرآنلاین: نیوشا ضیغمی با بازی در سریال «در چشم باد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی وارد دنیای بازیگری شد. او که از اعضای اصلی انجمن کودکان کار است، به فعالیت در سینمای کودک و نوجوان علاقه دارد. ضیغمی در این دوره جشنواره کودکان و نوجوان در فیلم «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی به ایفای نقش پرداخته است.

وی در گفتگو با هنرآنلاین درباره وضعیت سینمای کودک در شرایط کنونی گفت: فکر می‌کنم در زمان کودکی ما خیلی بیشتر به سینمای کودک پرداخته می‌شد و ژانر فیلم‌های کودک برای مدیران سینمایی بسیار مهم بود. اما اکنون شاهد فیلمسازان و سرمایه‌گذاران بسیار معدودی هستیم که علاقمند به کار در حوزه کودک هستند. در صورتی که، یکی از مهم‌ترین ژانرهای سینمایی هر کشوری ژانر کودک آن است.

وی ادامه داد: اساسا هنر در هر شکل وامدار گذشته خود است. بنابراین فیلمسازان جدید سینما در هر ژانری مدیون بنیانگذارهای آن ژانرها در سینما هستند. به این ترتیب هیچوقت نمی‌توانیم منکر زحمت فیلمسازانی شویم که در گذشته آثار شاخصی در حوزه کودک و نوجوان تولید کرده‌اند.

این بازیگر در ادامه بیان کرد: هالیوود برای ساختن فیلم کودکان و نوجوانان در رده‌های سنی مختلف در حال سرمایه‌گذاری کلانی است، بنابراین ما نباید بیکار بنشینیم. اما در مقابل حتی وقتی بازیگرهای درام و جدی می‌خواهند در حوزه کودک کار کنند، به آنها خرده گرفته می‌شود. در صورتی که ساخت فیلم برای کودکان یکی از مهمترین ژانرهای سینمایی است.

 ضیغمی که به عنوان بازیگر در فیلم «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی حضور دارد، در ادامه گفت: امثال آقای هاشمی که در حال پیمودن مسیر مستمر فیلمسازی برای کودکان است، خیلی قابل احترام هستند. چرا که ما موظفیم برای فرهنگ کشورمان کار کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مادر شدن در زندگی واقعی سبب شده در آثار حوزه کودک حضور پیدا کند، گفت: قبل از اینکه مادر شوم نیز در ژانر کودک فعالیت‌هایی انجام داده‌ام. چراکه این ژانر همیشه دغدغه من بوده است اما نمی‌توان منکر این مساله شد که اکنون به واسطه فرزندم این دغدغه بیشتر شده است.

این بازیگر سینما در پایان درباره اینکه چطور می‌توان دوباره شاهد اوج سینمای کودک در ایران بود، توضیح داد: این موضوع بسیار زیاد به سیاست‌گذاری‌های فرهنگی یک کشور مرتبط است. فکر می‌کنم بنیاد سینمایی فارابی و وزارت ارشاد باید برای این حوزه بودجه‌های خاصی را تعیین کنند تا آثار مختص کودکان حمایت و تولید شوند.