به گزارش هنرآنلاین، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری در پیام تسلیتی برای درگذشت‌امیرحسین قهرمانی نوشته است: ادبیات و فرهنگ و هنر ملی و بومی سرلوحه فعالیت هنری زنده یاد‌امیرحسین قهرمانی بود و آثار هنری این هنرمند ملهم و برگرفته از ادبیات فارسی و حماسه‌ها و روایت‌های تاریخ ادبیات و فرهنگ و اشعار شاعران کشور است. زنده یاد قهرمانی در هنرستان کمال الملک تحصیل کرده و از شاگردان استادان بزرگ نقاشی و نگارگری ایران بود و برای تداوم راه و جریان نگارگری تلاش کرد. استاد قهرمانی در زمینه گرافیک و تبلیغات نیز فعالیت کرد اما همواره دل در گرو نگارگری داشت و به این هنر خدمت کرد. آثار و نقش این هنرمند در حفظ و پویایی نگارگری ایران در یاد‌ها زنده است.

درگذشت استاد قهرمانی را به خانواده ارجمندش، و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای این هنرمند زنده یاد آرزو می‌کنم.

امیرحسین قهرمانی هنرمند نگارگر، نقاش و طراح گرافیک متولد ۱۳۱۵ فارغ التحصیل هنرستان کمال الملک از شاگردان حسین بهزاد، محمدعلی زاویه و نصرت الله یوسفی روز ۱۸ مهرماه درگذشت.

در دهمین دوسالانه ملی نگارگری ایران از زنده یاد‌امیرحسین قهرمانی تجلیل شد و زنده یاد قهرمانی داور بخش نگارگری یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در سال ۱۳۹۷ بود.