به گزارش هنرآنلاین، سایه بریمانی همسر ایرج زند و عضو هیأت مدیره بنیاد، گفت: آیین گشایش بنیاد، با نمایش آثار دو نسل از هنرمندان هم‌نسل با ایرج زند و نسل بعد و اختصاص فضایی به ایرج زند در آتلیه‌ای به نام  ۸۳۱۹ و  پخش فیلم‌هایی که در زمان زندگی‌اش تهیه شده بود و همچنین حضور هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی برگزار شد.

بریمانی همچنین گفت: ساخت و پخش فیلمی از سایه‌های مجسمه‌های ایرج زند بر سطح دیوار بلند و سفید حیاط مجموعه از جمله برنامه‌های آیین گشایش بود. حضور دوستان و هنرمندانی که با ایرج زند پیوستگی عاطفی داشتند، در این روز، نقطه عطفی است برای ما که بنیاد را در این مقطع خاص از زمان راه‌اندازی کرده‌ایم. امید است که بتوانیم روش و منش این هنرمند را در این بنیاد به نحو عالی دنبال کنیم و بتوانیم از این مجموعه، مکانی فرهنگی و هنری بسازیم.

مانی زندـ فرزند ایرج زند و مدیر بنیاد، در این مراسم گفت: هم‌زمان با افتتاح بنیاد ایرج زند، نمایشگاهی از دو نسل از هنرمندان در مجموعه بنیاد برپاست که از روز ۱۸ مهرماه علاقه مندان می توانند برای دیدار از نمایشگاه به محل بنیاد بیایند. 

مدیر بنیاد زند گفت: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان هم‌دوره با ایرج زند و جمعی از دانشجویان سابق این استاد که هم اکنون هنرمندان بنامی هستند به نمایش گذاشته شده است که عبارت‌اند از: فرح ابوالقاسم، پویا آریانپور، کیوان آزاد، ایرج اسکندری، سیمین اکرامی، فاطمه امدادیان، یعقوب امدادیان، فرح اصولی، بهراد امین سلماسی، حجت امانی، حمید پازوکی، مهدی پازوکی، نگار پویا، لی لا ثمری، محمدابراهیم جعفری، سارا جعفری، هادی جمالی، مهدی حسینی، خسرو خسروی، مریم خزاعی، بهرام دبیری، مصطفی دره باغی، حسین ذابحی، اکرم رحیم تبریزی، مهشید رحیم تبریزی، سعید روانبخش، فریبا رهایی، احمد زهدی، مریم زندی، مریم سالور، مهدی سحابی، نازیلا سمیعی، همایون سلیمی، گیزلا سینایی، سعید شهلاپور، شجاع الدین شهابی، یگانه شاهمیر، منیژه صحی، منوچهر صفرزاده، مسعود صمیمی، سهیلا ضرابی، منصور طبیب زاده، یعقوب عمامه پیچ، سمیرا علیخانزاده، قدرت الله عاقلی، محمدحسین عماد، مسعود عباسی، نیلوفر قادری نژاد، فرشته غازی راد، سیمین کرامتی، پری یوش گنجی، فریده لاشایی، ابوالفضل لیره، منوچهر معتبر، بهادر معیر، حسین ماهر، نصرت الله مسلمیان، فرشید ملکی، حسین مجنی، کریم نصر، اکبر نیکان پور، رضا هدایت، رضا یاراحمدی. 

نمایشگاه نقاشی تا ۱۴ آبان ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در محل بنیاد به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند جنوبی، کوچه وحدتی منش، پلاک ۲ برپاست.