به گزارش هنرآنلاین، لادن طاهری مدیر فیلم‌خانه ایران ضمن ابراز خشنودی از بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی و همراهان از فیلمخانه ملی ایران گفت: اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از اولین برنامه‌های وزارتی شان از فیلمخانه ملی ایران بازدید کرده‌اند، نشان از اهمیت و جایگاه فیلمخانه در نگاه و اهداف ایشان دارد و باعث امیدواری است که با دستور مساعد ایشان به زودی ساختمان جدید فیلمخانه ملی ایران (در باغ فردوس) که همسو با نیازهای رو به گسترش یک آرشیو ملی طراحی و اجرا شده است و به دلایلی از جمله عدم تخصیص بودجه کافی برای به پایان رساندن مراحل پایانی کار ناتمام مانده، تکمیل و به بهره‌برداری کامل برسد.

وی این بازدید را کاملا اجرایی دانست و اظهار کرد: همان طور که آقای وزیر اشاره کردند دلیل حضور ایشان، درخواست ریاست سازمان سینمایی برای حل مشکل فیلم‌خانه بود تا پس از بررسی، حمایت‌های لازم برای تکمیل این پروژه ملی انجام شود. در این بازدید ایشان در جریان فعالیت‌های فیلم‌خانه و نیز کارهای باقیمانده قرار گرفتند و دستور تسریع در پیگیری، حل مشکلات و تامین اعتبارهای لازم را دادند، البته بازدید وزیر و حمایت و پیگیری جدی رئیس سازمان سینمایی این روند را تسریع کرد.

مدیر فیلمخانه ملی ایران ادامه داد: آقای خزاعی با شناخت قبلی که نسبت به فعالیت‌ها و جایگاه فیلمخانه ملی ایران داشتند و نیز حساسیتی که با توجه به مسئولیت جدیدشان به چگونگی محافظت و نگهداری اسناد و آثار ملی دارند در اقدامی سریع ، نسبت به تسریع روند تکمیل و توسعه فیلمخانه و تامین تجهیزات موردنیاز دستور پیگیری دادند.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی با افتتاح کامل بنای جدید فیلمخانه ملی ایران در باغ فردوس شاهد جشنی برای حفظ و تداوم فرهنگ نگهداری و ارزش گذاری به میراث تصویری کشورمان باشیم.

طاهری با بیان اینکه فیلمخانه ملی ایران از نظر قوت و غنای مجموعه ملی در میان کشورهای منطقه مقام اول را دارد گفت: با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصد تولیدات ملی کشور یکی از کامل‌ترین آرشیوهای جهان هم به حساب می‌آید و به جرات می‌توان گفت تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا حتی یک فریم از میراث تصویری کشور از دست نرود و با مطلوب‌ترین شرایط قابل حصول در کشور، حفظ، مرمت و نگهداری شود و به درستی و سلامت به نسل‌های بعد منتقل شود.