گروه تجسمی هنرآنلاین: مشتزن نامدار و بزرگ تاریخ ورزش آمریکا و جهان که در ۱۹۶۴ پس از به دست آوردن نخستین کمربند قهرمانی جهان به اسلام گروید، دستی هم در هنر به ویژه شعر گفتن و نقاشی کردن داشت. هر چند همه می‌دانند هنر دستان او بیشتر در زدن ضربه‌های کاری به حریفان بود.

حراج‌خانه بونامز لندن برنامه چکش زدن به حدود ۲۴ قطعه اثر هنری مانده از دوران زندگی محمد علی فقید را برگزار کرد و هنردوستان برای خریدن نقاشی‌ها و طراحی‌های او نزدیک یک میلیون دلار هزینه کردند؛ رقمی در حدود سه برابر برآورد ابتدایی. گران‌ترین تابلو هم «نیش زدن بسان یک زنبور» بود که ۴۲۵ هزار دلار چکش خورد؛ شاید به اندازه تابلوهای نقاشان نامدار.

یکی دیگر از تابلوهای گران محمد علی در حراجی روز سه‌شنبه در بونامز نیویورک «من دوستت دارم آمریکا» مربوط به سال ۱۹۷۹ بود که ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد. یک طراحی مربوط به سال ۱۹۶۷ که مقایسه‌ای است میان آیین حضرت مسیح و دین مبین اسلام هم ۲۴ هزار دلار به فروش رسید. علی در آن زمان تازه مسلمان شده بود.

D3CA0334-A612-49B9-94F8-1A56EA07F78C

تقریبا تمام آثاری که در بونامز نیویورک به نام محمد علی عرضه شد، از گنجینه رادنی هیلتن براون بود که از دوستان قدیمی قهرمان فقید است. هلن هال، مدیر بخش فرهنگ عامه بونامز پیش از آغاز فرآیند حراج گفت: «محمد علی از اسطوره‌های فرهنگی بود که یک نسل را تعریف کرد. آثار هنری او نشانگر موضوع‌هایی است که به قلب علی نزدیک بود؛ ورزش مشتزنی، حقوق مدنی، دین و مذهب، صلح جهانی و بشردوستی.»

کاسیوس کلی پس از اسلام آوردن نام محمد علی را بر خود نهاد و پس از سال‌ها مبارزه با بیماری پارکینسون، سال ۲۰۱۶ در سن ۷۴ سالگی از دنیا رفت.