به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، تازه‌ترین برنامه اجرایی تالارهای نمایشی تئاتر شهر در حالی اعلام شد که از روز سه شنبه بیستم مهر ماه یک نمایش جدید در حال و هوایی متفاوت و ویژه به صحنه خواهد رفت. 

«افسانه ببر» عنوان این اثر نمایشی جدید به نویسندگی داریو فو است که با برگردان و اقتباس و بازی صدرالدین زاهد میزبان تماشاگران تئاتر در تالار چهارسو تئاتر شهر خواهد بود. این نمایش از روز سه شنبه بیستم مهر ماه ساعت 19 به مدت زمان 90 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر پذیرای دوستداران تئاتر است. 

یکی از جلوه‌های متفاوت و جالب توجه اثر، حضور صدرالدین زاهد به عنوان مترجم، کارگردان و تنها بازیگر این تئاتر بعد از 46 سال دوری از تئاتر شهر است. زیرا وی یکی از چند هنرمندی بود که سال 1354 تالار چهارسوی این مجموعه را افتتاح کردند و حالا شرایط به گونه‌ای رقم خورده که این هنرمند پیشگام تئاتر ایران بعد از 46 سال دوری از این تالار شناخته شده و خاطره ساز، در مقام کارگردان و بازیگر میزبان مخاطبان تئاتر است. 

در خلاصه این نمایش آمده است: «این نمایش تک نفره که اثری درباره رابطه انسان و طبیعت است به ارتباط یک سرباز زخمی چینی و یک ببر می‌پردازد که در این رابطه هر دو آن‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند. یک سرباز چینی با شرکت در راهپیمایی بزرگ چین از منچوری حرکت می‌کند اما در میانه راه در درگیری با سربازان دشمن زخمی شده و از ادامه مسیر بازمانده و از دوستان خود جدا می‌شود. او درگیر سیلاب عظیمی شده و به‌سختی می‌تواند جان خود را نجات دهد. به امید نجات به غاری پناه می‌برد اما آنجا با ببری رو‌به‌رو می‌شود و...»

در تالار قشقایی هم نمایش «داستان باغ وحش» به نویسندگی و کارگردانی مهدی پاشایی و بازی مهدی زمین پرداز، بهار نوحیان و مهدی پاشایی که قبل از اعلام وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران ، مدت محدودی در تالار قشقایی به صحنه رفته و بعد از اعلام وضعیت قرمز اجراهای خود را متوقف کرده بود، از روز یکشنبه 18 مهر ماه مجددا میزبان مخاطبان خواهد بود. 

در خلاصه داستان این نمایش که از تاریخ یاد شده ساعت 19:30 به مدت زمان 55 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان در تالار قشقایی به صحنه می رود ، آمده است: داستان باغ وحش، روایت رویارویی مردی ست از طبقه نسبتا مرفه با شخصی که زندگی اش بر روال معمول جامعه نیست. جدال سرخوشانه آنها به تراژدی می انجامد.

«تن ها» عنوان دیگر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی  است که از روز 31 شهریور ماه دور تازه اجراهای خود را در تالار سایه آغاز کرده است. 

در این اثر نمایشی که با نگاهی متفاوت به مقوله جنگ روی صحنه رفته ( به ترتیب حروف الفبا) حامد احمدوند، فرزاد تجلی، امیررضا حشمی پور، محمد جواد حشمی پور، امیر ارسلان خالویی، ایمان سلگی، فردین شاه حسینی، هادی شیخ الاسلامی، حسین عارف، محمد نیازی به عنوان بازیگر حضور دارند. 

نمایش «تن ها» هر روز ساعت 18:45 به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 40 هزار تومان پذیرای دوستداران تئاتر است.