به گزارش هنرآنلاین، فهرست عناوین منتخب پویانمایی کوتاه برای حضور در بخش ملی سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان، اعلام شد و چهار اثر از ۱۶ انیمیشن کوتاه انتخاب شده در این بخش از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی هستند.

«آی‌دی» به کارگردانی فهیمه قبادی داستان گورخری است که با دور شدن از ماهیت و اصالت واقعی خود با جدا شدن از گله و وارد شدن به شهر درگیر اتفاقی میشود که سراغاز مشکلاتی برای اوست ....

«خوردم، خوردی،…» به کارگردانی شیدخت دژم‌شهابی داستان بره‌ای است که در یک جشن عروسی ایرانی، دنبال مادر خود می‌گردد. او در این راه با آداب و رسوم غذاخوردن در فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف آشنا می‌شود.

انیمیشن «ستارگان زیر باران» به کارگردانی سارا نامجو داستان معجزه‌های کوچکی است که دشواری‌های زندگی را قابل تحمل می‌کنند.

«گذشته» به کارگردانی حمید محمدی درباره نویسنده‌ای است که در دهه چهل شمسی زندگی می‌کند، او مورد آزار ماموران حکومتی قرار می‌گیرد و نمی تواند به نوشتن ادامه دهد. فیلم داستان مواجهه او با این ترس است. «گذشته» حدود هفت دقیقه است، فضایی سورئال دارد و روایت بین زمان حال و گذشته در حرکت است.