گروه تجسمی هنرآنلاین: کاوه نجم‌آبادی نقاش، پژوهشگر، منتقد هنری و مجموعه‌دار روز شنبه ۱۰ مهرماه به دلیل عارضه قلبی درگذشت. نجم‌آبادی متولد ۱۳۳۹ بود و در ۴۰ سال فعالیت حرفه‌ای خود علاوه بر خلق آثار هنری و شرکت در نمایشگاه‌های گروهی، به نوشتن نقد در نشریات گوناگون و جمع‌آوری آثاری از هنرمندان گوناگون پرداخت.

او از اعضای گروه «موازی» بود که در نیمه دهه هشتاد جریانات متفاوتی را در هنر معاصر ایران شکل داد. گروه موازی جریانی آلترناتیو در عرصه جنبش‌های هنری معاصر بود و هنرمندانی از شاخه‌های مختلف هنری، با تولید ‌ایده و اجرای پروژه‌هایی در محیط شهری قصد داشتند طیف وسیع‌تر مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهند و عموم مردم را که به گالری‌ها نمی‌رفتند به این پروژه‌ها جلب کنند.

آثاری از کاوه نجم‌آبادی در نمایشگاه‌های گروهی در گالری‌های سیحون، ایسو و کاما به نمایش درآمده و موضوع بیشتر آثار او طبیعت و طبیعت بی‌جان بود. آثاری از این هنرمند اسفند سال گذشته در نمایشگاه و حراج آنلاین «روز نو، موج نو» به کیوریتوری فریدون آو در سایت بونامز ارائه شد. او گردآوری دو نمایشگاه گروهی در گالری‌های ایوان و اُ را نیز بر عهده داشت.