گروه سینمایی هنرآنلاین: هر چند شاید داستان زندگی ژنرال رومی ماکسیموس دسیموس مریدیوس با مرگ او در صحنه مبارزه نهایی در کلوسیوم «گلادیاتور» به پایان رسید اما اسکات تایید کرد فیلمنامه ادامه ماجراهای آن در دست نگارش است.

کارگردان سرشناس بریتانیایی به نشریه امپایر گفت که پس از به پایان رساندن فیلم زندگی ناپلئون بناپارت سراغ ساختن قسمت دوم و دنباله «گلادیاتور» می‌رود. قرار است «کیتبگ» با بازی واکین فینیکس درباره زندگی و جنگ‌های امپراتور جنگ‌طلب فرانسه سال ۲۰۲۳ روی پرده سینماها برود و پس از آن نوبت ادامه فیلم برنده اسکار سال ۲۰۰۰ می‌رسد. اسکات ۸۳ ساله در آستانه ۹۰ سالگی روی صندلی کارگردانی فیلم می‌نشیند.

زمزمه‌های ساخته شدن ادامه و دنباله «گلادیاتور» سال ۲۰۱۸ نخستین بار مطرح و گفته شد قرار است ۲۵ سال پس از ماجراهای فیلم اول، این بار داستان زندگی لوسیوس روایت شود؛ فرزند لوسیلا و امپراتور فاسد کومودوس. نقش این سه شخصیت را در نسخه اصلی اسپنسر تریت کلارک، کانی نیلسن و واکین فینیکس بازی کرده بودند. «گلادیاتور» در اکران جهانی ۴۵۰ میلیون دلار فروخت و پنج اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد (برای راسل کرو) و بهترین فیلم را برد.

فیلمنامه دنباله «گلادیاتور» را پیتر کریگ می‌نویسد که در کارنامه خود فیلم‌هایی چون «تاپ گان» و «بتمن» را دارد. ریدلی اسکات در آینده نزدیک فیلم سینمایی «خانه گوچی» را روی پرده می‌فرستد که لیدی گاگا، ال پاچینو و آدام درایور در آن ایفای نقش کرده‌اند.