گروه سینمایی هنرآنلاین: مراسم تشییع سیامک اطلسی بازیگر و دوبلور پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران که ۴ مهر ماه بر اثر کرونا دارفانی را وداع گفت، با حضور تعداد کمی از دوستان و علاقمندان او برگزار شد.

در این مراسم که به دلیل رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بدون مجری و سخنران برگزار می‌شد، خسرو معصومی (کارگردان) از معدود چهره‌های سینمایی بود که حضور داشت. البته پیش از این خانواده زنده‌یاد اطلسی از مردم خواسته بودند به دلیل کرونا در این مراسم شرکت نکنند.

تشییع

سیامک اطلسی که سابقه بازی در سریال‌های خاطره‌انگیزی همچون «مختارنامه» و «پدر سالار» را در کارنامه دارد، در نهایت در کنارمحمود عبادی و ولی الله شیراندامی در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

او با نام اصلی عزت اطلسی‌فر سال ۱۳۱۵ در شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی به دنیا آمد و درست پنج دهه در عرصه هنر فعال بود. آخرین فعالیت حرفه‌ای این هنرمند پیشکسوت بازی در سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری است که تولید آن همچنان ادامه دارد.

اطلسی پیش و پس از پیروزی انقلاب در فیلم‌هایی چون «چریکه تارا»، «شاید وقتی دیگر»، «آن سوی آتش»، «دو فیلم با یک بلیت»، «اوینار»، «همسر»، «روز واقعه»، «ملک سلیمان» و... ایفای نقش کرده بود و کارگردانی سه فیلم «راز شب بارانی» (۱۳۷۹)، «سفر پرماجرا» (۱۳۷۴) و «مشت» (۱۳۶۳) را نیز برعهده داشته است.

«هشت بهشت»، «پدرسالار»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «شیخ بهایی»، «مختارنامه»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «معمای شاه»، «هشت و نیم دقیقه»، «از یادها رفته» نیز از مهم‌ترین بازی‌های او در تلویزیون به شمار می‌آید.

تشییع۲