گروه سینمایی هنرآنلاین: سیامک اطلسی که بیش از همه با بازی در دو سریال محبوب و ماندگار «پدرسالار» و «مختارنامه» برای مردم ایران شناخته می‌شود، در یکی دو هفته اخیر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود اما سرانجام صبح امروز یکشنبه چهارم مهرماه روی تخت بیمارستان فرمانیه تهران جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و درگذشت.

سیامک اطلسی با نام اصلی عزت اطلسی‌فر سال ۱۳۱۵ در شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی به دنیا آمد و درست پنج دهه در عرصه هنر فعال بود. آخرین فعالیت حرفه‌ای این هنرمند پیشکسوت و قدیمی هم سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری است که حالا باید دید سرنوشت این نقش در مجموعه تاریخی تلویزیون چه می‌شود.

اطلسی حضور در تلویزیون را درست یک سال پیش از پیروزی انقلاب با بازی در سریال «غارتگران» آغاز کرد اما از سال ۱۳۵۰ بازیگر سینما بود. او پیش و پس از پیروزی انقلاب در فیلم‌هایی چون «چریکه تارا»، «شاید وقتی دیگر»، «آن سوی آتش»، «دو فیلم با یک بلیت»، «اوینار»، «همسر»، «روز واقعه»، «ملک سلیمان» و... ایفای نقش و با کارگردانان بزرگ همکاری کرد.

خودش هم در سه فیلم «راز شب بارانی» (۱۳۷۹)، «سفر پرماجرا» (۱۳۷۴) و «مشت» (۱۳۶۳) روی صندلی کارگردانی نشست. از مهم‌ترین بازی‌های او در تلویزیون هم می‌توان به «هشت بهشت»، «پدرسالار»، «پهلوانان نمی‌میرند»، «شیخ بهایی»، «مختارنامه»، «تعبیر وارونه یک رویا»، «معمای شاه»، «هشت و نیم دقیقه»، «از یادها رفته» و... اشاره کرد.

اطلسی که از اوایل دهه چهل وارد دنیای گویندگی و دوبله شده بود، سال‌ها عضو انجمن گویندگان خانه سینما بود و در این حرفه فعالیت حرفه‌ای می‌کرد؛ از جمله در سریال‌ها و فیلم‌های «افسانه جومونگ»، «داستان اسباب‌بازی»، «مدیر کل»، «پرنده‌باز آلکاتراس»، «رابین هود»، «جنگجویان کوهستان»، «در برابر باد» و...

خبرگزاری هنرآنلاین درگذشت سیامک اطلسی، چهره همه‌فن‌حریف عرصه‌های هنر را به خانواده و دوستان ایشان و تمام دوستداران سینمای ایران تسلیت می‌گوید.