به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه «اجتماع تنهایی» شامل مجموعه‌ای از نقاشی‌های سایه منصور است که از سی و دو اثر با تکنیک رنگ‌روغن روی مقوا تشکیل شده است. سایه منصور فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی نقاشی از دانشگاه گیلان است و این مجموعه اولین نمایشگاه انفرادی اوست.

سایه منصور درباره روند شکل‌گیری آثار این مجموعه چنین می‌گوید: اولین کارهای این مجموعه را بیش از یک سال پیش شروع کردم؛ کارها شامل حضور انسان‌ها در طبیعت بود. تمرکزی بود بر جای‌گرفتن آدم‌ها در طبیعت، به صورت جمعی یا فردی. در روند کار، طبیعت که بخش مهمی از زندگی فردی و نقاشی‌های من را تشکیل می‌دهد، زمینه‌ای شد که حضور و غیاب انسان‌ها و کیفیت این امر، بیشتر به چشمم جلوه کند. هم‌چنین دیدن و تعمیق بیشتر روی این مفاهیم در کنار ایده‌هایی که از تماشای دوباره و دوباره عکس‌های خانوادگی به ذهنم می‌رسید، مجموعه «اجتماع تنهایی» را شکل داد.

هنرمند در بخشی از استیتمنت این مجموعه چنین نوشته است: با پیش‌ رفتن مجموعه... فهم تازه‌ای از مساله حضور و عدم حضور برایم شکل گرفت. هرگونه حضورم در جمع، مقارن است با نوعی از احساس تنهایی در درونم. شهود عام به ما می‌گوید که در جمع تنهایی از میان می‌رود، اما گاه شهود عامه نمایاننده سطحی‌ترین وجه ادراک است. نگریستن به اجتماع آدم‌ها، تنهایی را به من بیشتر می‌نمایاند؛ چرا که مرزها روشن‌تر می‌گردند؛ خطوطی که هرگز با هم و در هم تنیده نمی‌شوند و هرگز اجتماع واحدی را نمی‌سازند.

نمایشگاه «اجتماع تنهایی» از جمعه دوم تا سه‌شنبه بیستم مهرماه برقرار است. گالری شریف در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱، طبقه سوم واقع شده و ساعات بازدید آثار یکشنبه تا پنجشنبه ۱۲ تا ۱۸ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ است.