به گزارش هنرآنلاین، حمید ساروخانی دبیر بخش هنرهای تجسمی نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» با اشاره به درخواست عکاسان مبنی بر رقابتی برگزار شدن بخش عکس جشنواره گفت: بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» به صورت رقابتی و سراسری برگزار می‌شود. عموم عکاسان در سراسر کشور بدون محدودیت سنی می‌توانند در این بخش شرکت کنند‌.

وی افزود: به علت شیوع ویروس کرونا و محدود بودن فعالیت‌های هنری مهلت ارسال آثار در تمامی بخش‌ها تا تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

رئیس اداره هنرهای تجسمی و ادبی بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: استقبال هنرمندان تا این مقطع از جشنواره بسیار تحسین برانگیز و نشان‌دهنده وفادار و علاقه‌مند بودن اهل هنر به حوزه ایثار و شهادت است. امید است با کمک هنرمندان این دیار، بتوانیم آنطور که شایسته است به معرفی شهیدان، ایثارگران، جانبازان و مدافعان سلامت بپردازیم.

«جلوه های ایثار و شهادت در دوران انقلاب و دفاع مقدس»، «جلوه های ایثار و شهادت در دوره معاصر (ایثار اجتماعی)»، «جلوه های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی» و «جلوه های ایثار و شهادت در آثار اقتباسی از رویدادهای واقعی» موضوعات بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» هستند. همچنین «قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ شهرستان ورامین»، «۱۵ هزار شهید دولت (وزرا و کارمندان شهید دولت)»، «۹۳ فرمانده شهید شهرستان های استان تهران»، «شهدا روستا و عشایر شهرستان های استان تهران»، «شهدا مدافع حرم استان تهران» و «شهدا مدافع سلامت استان تهران» نیز موضوعات پیشنهادی این بخش را شامل می شوند.

بخش عکس نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» با اهداف «ثبت و انعکاس و تبیین نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش شهدای دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت های اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت، شهدای خدمت»، «تجلیل از شهدا و ایثارگران و خانواده های آنها»، «معرفی شهیدان به عنوان الگو به جامعه، به ویژه نسل جوان در سطح داخلی و بین المللی، زنده نگه داشتن» و «مفاخر ارزشی و اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت» برگزار می‌شود. نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران با همکاری اداره کل هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان‌ ۱۴۰۰ برگزار می‌شود‌.