گروه سینمایی هنرآنلاین: فیلمساز  ۵۱ ساله بریتانیایی که پیش‌تر با استودیو برادران وارنر همکاری کرده بود، در چرخشی آشکار سمت مدیران یونیورسال می‌رود و با هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری تازه‌ترین فیلم خود را می‌سازد. نولان برای این پروژه با تقریبا تمام استودیوهای بزرگ گفتگو کرده بود و در آخر تصمیم گرفت با جدا شدن از وارنر، با رقیب آن یعنی یونیورسال همکاری کند. سونی، پارامونت و مترو گلدوین مه‌یر هم مشتاق کار کردن با این سینماگر برجسته بودند.

خالق سه‌گانه «بتمن» که پیش از این «دانکرک» را هم در حال و هوای جنگ جهانی دوم ساخته، این بار روی زندگی و فعالیت‌های جی رابرت اوپنهایمر متمرکز می‌شود؛ فیزیکدان آمریکایی که او را یکی از پدران نخستین بمب اتمی تاریخ می‌دانند و می‌شناسند. اوپنهایمر از جمله افراد درگیر در پروژه موسوم به منهتن بود که برونداد آن نخستین سلاح هسته‌ای در دوران جنگ جهانی دوم بود. گفته می‌شود کیلین مرفی، بازیگر ایرلندی و محبوب نولان یکی از نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کند.

نولان در ۲۰۲۰ «انگاشته» را روانه پرده سینماها که با نقدها و واکنش‌های بیشتر مثبت منتقدان همراه بود. او در ۹ فیلم خود با وارنر همکاری کرد که درام جنگی و تحسین‌شده «دانکرک» با بردن سه جایزه اسکار و بیش از ۵۲۰ میلیون دلار فروش جهانی از موفق‌ترین آنها بود. نولان سرانجام بر آن شد در اعتراض به اقدام مدیران وارنر برای نمایش همزمان فیلم‌های سال ۲۰۲۱ در سینماها و شبکه HBO راه خود را از این استودیو جدا کند.

Nolan

انتظار می‌رود فیلمبرداری دوازدهمین تجربه کارگردانی کریس نولان اوایل سال ۲۰۲۲ کلید بخورد، هر چند هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. این سینماگر تحسین‌شده و نامدار پیش‌تر در بیانیه‌ای انتقادی نسبت به اقدام وارنر نوشته بود: «برادران وارنر با نمایش همزمان فیلم‌ها در سینماها و خانه‌ها نمی‌دانند دارند چه چیزهایی را از دست می‌دهند. این بدترین اشتباهی است که یک شرکت سینمایی می‌تواند مرتکب شود.»

تصویر اصلی این خبر رابرت اوپنهایمر ۴۳ ساله را کنار آلبرت اینشتین ۶۸ ساله، فیزیکدان نامدار در سال ۱۹۴۷ در موسسه مطالعات پیشرفته پرینستن در نیوجرسی نشان می‌دهد.