گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «نت آخر» نوشته و کار حسین تبریزی از 21 شهریور ماه ساعت 18 در سالن گلایل پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و بازیگران این نمایش معصومه شمس، ندا محمدلو، شاهین ‌بامداد، پویا ‌صفری، محمد علی سهامی، رویا محمدخانی، حسین تبریزی، اشکان صالحی، مهشید حسن آبادی، شادمهر حاجت زاده، عسل شلی، مهدیس فتحی و ملورین عباسی هستند.

حسین تبریزی در گفت‌وگو با هنرآنلاین ضمن اشاره به اینکه ایده نگارش این نمایشنامه از محیط و جامعه است، درباره موضوع و مضمون نمایش «نت آخر» گفت: این نمایش روایتی از زندگی روتین آدم‌هاست. خانواده‌ای از قشر پائین جامعه که پسرشان نوازنده موسیقی است، به دلیل مشکلات مالی مجبور به آن می‌شوند تا پیشنهادی را بپذیرند. با پذیرش این پیشنهاد این خانواده درگیر اتفاقاتی می‌شوند که مسیر زندگی آن‌ها تغییر می‌کند...

او با بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود 5 ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر عنوان کرد: فضای این نمایش تلفیقی از هایپررئال و سوررئال است.

تبریزی که با اجرای این نمایش نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد، درباره اجرای این اثر در شرایط کنونی جامعه در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: به دلیل عشقی که به تئاتر دارم بر آن شدم تا اجازه ندهم تئاتر تعطیل شود. در شرایط کنونی تئاتر و سینما در حال مرگ است و تلاشم بر آن بود تا جلوی این اتفاق را بگیرم و قدمی در جهت جان دادن به این هنر بردارم. چراکه در صورتی تئاتر از بین برود احیا دوباره آن کار دشواری است.

او درباره ویژگی‌های نمایش «نت آخر» تصریح کرد: بسیاری از افراد جامعه درگیر اتفاقات روی داده در این نمایش هستند . «نت آخر» به لحاظ طراحی نور بسیار فوق‌العاده است. تلفیق رئال و سورئال در کلام ساده است اما نشان دادن دنیای رویاگونه در واقعیت کار آسانی نیست.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.