گروه مد و لباس هنرآنلاین: این کلاه بیکورن یکی از کلاه‌هایی است که تقریبا در تمام تصاویر ناپلئون بناپارت به ویژه در میدان جنگ روی سر او به چشم می‌خورد. کلاه معروف ناپلئون به تازگی کشف شده و نخستین کلاهی است که گفته می‌شود نشانه‌هایی از دی‌ان‌ای امپراتور فرانسه هم روی آن به دست آمده است. از این رو، تردید نیست که کلاه برای ناپلئون بناپارت بوده و می‌تواند ارزشی فراتر از یک کلاه قدیمی داشته باشد.

کلاه بیکورن که در بونامز هنگ‌کنگ به نمایش درآمده، در ادامه به پاریس می‌رود و سپس روز ۲۷ اکتبر در بونامز لندن چکش می‌خورد. یک شهروند آلمانی که این کلاه را در یک حراجی کوچک در زادگاه خود خریده بود، هرگز نمی‌دانست صاحب کلاه یکی از مشهورترین چهره‌های تاریخ فرانسه و جهان شده است. سایمن کاتل، مدیر بونامز اروپا می‌گوید: «این یک رویداد کاملا اتفاقی بود. خریدار کلاه با دیدن نشانه‌هایی روی آن دریافته بود احتمالا بیکورن باید برای امپراتور فرانسه باشد و اندازه‌های آن هم درست شبیه کلاه‌های دوران ناپلئون است.»

کارشناسان برای اینکه از گمان خود مطمئن شوند، کلاه را دقیق‌تر بررسی و مطالعه کردند و به پنج تار مو روی آن برخوردند. با مطالعه ریزتر موها، نشانه‌هایی از دی‌ان‌ای ناپلئون بناپارت روی دو تار مو به دست آمد و آشکار شد این کلاه بیکورن در واقع در برخی میادین نبرد روی سر امپراتور فرانسه بوده است. داستان این کلاه با دیگر کلاه‌های بیکورن منتسب به ناپلئون متفاوت است، چرا که آن کلاه‌ها را اقوام نزدیک بناپارت در اختیار داشتند یا سربازانی که در میادین نبرد کلاه را به دست آورده بودند.

با اینکه دیگر کلاه‌های مربوط به ناپلئون بناپارت با قیمت‌هایی بیش از یک میلیون پوند در حراجی‌ها فروخته شده‌اند اما برای این کلاه بیکورن قیمت پایه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار پوند در نظر گرفته شده است. گرچه انتظار می‌رود در حراجی بونامز روز ۲۷ اکتبر کلاه با بهایی به مراتب بالاتر معامله شود.