گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: «زندگی بخشیدن به چیزها»، «کاوش در قوانین پایه‌ای»، «کار با اشیای پیچیده»، «بازی دهنده» و «عروسک‌ها» عناوین پنج فصل کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب «راهنمای عملی بازی‌دهندگی عروسک» قصد دارد مخاطب را به خلق نمایش با اشیا و عروسک‌ها ترغیب کند. کتابی عملی است و تمرین‌های زیادی دارد که توسط نویسنده با دانشجویان و اجراگران حرفه‌ای انجام شده است. ایده این تمرین‌ها حتی افرادی را که از نمایش عروسکی چیزی نمی‌دانند قادر می‌کند به این کار بپردازند و ابزاری در اختیاری افرادی که در حال آموختن نمایش عروسکی هستند قرار می‌دهد تا ایده‌های جدید و نوآوران را کشف کنند.

این اثر را می‌توان به‌عنوان روشی برای تدریس بازی‌دهندگی عروسک به گروه‌های کودک، بزرگ‌سال، نمایشگران حرفه‌ای یا هنرمندان آماتور استفاده کرد. هم‌چنین از آن به‌عنوان منبعی در تمرین برای اجرای یک نمایش بهره برد. کتاب بازی‌دهنده و تماشاگر و ارتباط این دو را در اولویت قرار می‌دهد؛ درکی که از عروسک ارائه داده فراتر از یک شی است و در حقیقت آن را مکانی برای مواجه اجراگر و تماشاگر و درک شخصیت نمایشی می‌داند.

در بخشی از کتاب «راهنمای عملی بازی‌دهندگی عروسک» می‌خوانیم: «بازی‌دهندگی عروسک- عمل وانمود کردن به زنده بودن یک شی- طبیعی و غریزی است. ما یک شی را برمی‌داریم و چنان حرکت می‌دهیم که گویی زنده است و به آن ذهنیت و صدا می‌بخشیم. شی که مانند یک انسان یا حیوان رفتار می‌کند- تجربیاتی از سر می‌گذراند که ما نداشته‌ایم و ممکن است به شیوه‌هایی واکنش نشان دهد که ما هرگز انجام نمی‌دهیم. هر فردی در دوران کودکی (یا هر والدی) آن را انجام می‌دهد. عروسک روش امن و باواسطه‌ای برای تجربه هیجان، ماجراجویی، عشق و مرگ است. تئاتر، نسخه پالایش یافته‌ای از زندگی است و مخاطب را هدف قرار می‌دهد، اما میل به تصور زندگی در یک شی و کمک به شخصی دیگر برای تصور کردن زندگی در آن شی چیز نایابی نیست».

مروین میلار کارگردان تئاتر، تئاتر عروسکی و کارگردانی کمپانی سیگنیفیکنت آبجکت است. او از نخستین کارگاه‌ها، در گره تئاتر خلاقیت تئاتر اسب جنگی- تولید تئاتر ملی بریتانیا- حضور داشته، در نمایش نیز ظاهر شده و گروه اجراگرا را در اجراهای لندن، نیویورک، تورنتو و برلین کارگردانی کرده است. سال‌هاست با کمپانی هنداسپرینگ همکاری دارد. «دهان اسب» و «سفر اسب بالابلند» از کتاب‌های دیگر او هستند. میلار برای سال‌ها فعالیت در زمینه تئاتر عروسکی، از بنیاد هنرهای بریتانیا جایزه ویژه (فلوشیپ سالانه) دریافت کرده است.

 کتاب «راهنمای عملی بازی‌دهندگی عروسک» نوشته مروین میلار با ترجمه سلما محسنی‌اردهالی به‌مناسبت برگزاری هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک، در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۵۰ هزار تومان از سوی انتشارات نمایش منتشر شده است.