به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب، نسیم خلیلی نویسنده این‌کتاب، دانش‌آموخته‌ مقطع دکترای تاریخ ایران از دانشگاه الزهراست و سال‌ها در مطبوعات قلم زده است. از او، تاکنون ۵ عنوان کتاب تاریخی و ۱۲ عنوان کتاب داستانی منتشر شده که از میان آن‌ها مجموعه‌داستان «گلی روی داشبورد» و کتاب پژوهشی «طلای سیاه در مس داستان» توسط نشر خزه منتشر شده‌اند.

«خیابان هزاردرخت» دربرگیرنده داستان بلندی درباره زندگی دختر جوانی است که در یک بیمارستان روانی در تهران کار می‌کند. او رنجور از جهان، به یزد می‌آید و در پناه بادگیرها، در پناه سادگی و درستکاری آدم‌های شهر، در نامه‌هایی گاه پر از امید و گاه پر از تلخی، از نوستالژی و گذشته و روزهای دانشجویی، از غم و شادی با مخاطب خود حرف می‌زند. خواننده‌ کتاب از دل نامه‌های شخصیت اصلی، هم به یزد و کوچه‌ها و جهان آدم‌هایش سفر می‌کند، هم به تاریخ و هم به عاشقانه‌های انسان معاصر.

این‌کتاب مردادماه امسال توسط نشر خزه منتشر شد و نشست نقد و بررسی آن با حضور نوبخت، نسیم خلیلی و سامان سپنتا همراه است.

این‌ برنامه روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور از ساعت ۱۱ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار و به‌طور زنده از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ این مرکز در پایگاه اینترنتی آپارات پخش می‌شود.