گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه «پنجره‌ای به روح: جبران خلیل جبران» روز یکشنبه با حضور حاکم شارجه افتتاح شد و در آن ۳۴ قطعه از آثار این هنرمند نام‌آور در معرض دید قرار گرفته است. از جمله بخش‌های مفهومی نمایشگاه می‌توان به یک پنجره، ارتباط‌ها: ریشه‌ها و شاخه‌ها، تشکیل، مطالعه: چهره‌ها، میانه: گچ سرخ، روش: چشم‌انداز و سرانجام روح اشاره کرد.

در بخشی از نمایشگاه «پنجره‌ای به روح: جبران خلیل جبران»، ۱۵ اثر نادیده از کارنامه پربار هنرمند و شاعر لبنانی-آمریکایی به نمایش درآمده است و هنردوستان می‌توانند این آثار را کنار نقاشی‌های رنگ روغن، کارهای آبرنگ، طرح‌های زغالی و... به تماشا بنشینند. یک سه‌پایه، مجموعه آبرنگ و چهار دفتر از دستنوشته‌ها هم کنار آثار هنری جبران خلیل جبران به تماشا گذاشته شده است.

جبران خلیل جبران در ۱۸۸۳ در دوران امپراتوری عثمانی در بشری لبنان به دنیا آمد و در کودکی همراه خانواده به آمریکا رفت. از ۱۹۰۴ آثار هنری‌اش را در ایالات متحده به نمایش گذاشت و همزمان با پی گرفتن فعالیت‌های ادبی، نخستین کتاب خود را به زبان عربی در ۱۹۰۵ منتشر کرد. شاید بتوان مشهورترین کتاب جبران خلیل جبران را «پیامبر» دانست که از زمان نخستین انتشار در ۱۹۲۳ تا امروز که نزدیک ۱۰۰ سال گذشته، هرگز چاپ آن متوقف نشده است.

Gibran1

جبران خلیل جبران در ۱۹۳۱ در سن ۴۸ سالگی نیویورک از دنیا رفت و آثار هنری او در نمایشگاه «پنجره‌ای به روح» تا ششم ژانویه ۲۰۲۲ در شارجه در معرض نگاه هنردوستان است.