به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، بوتزاتی نویسنده‌ای است که  با احاطه بر نثر، شعر، نمایشنامه، نقاشی، تصویرسازی، نقد و بررسی و روزنامه‌نگاری هر موضوعی را با ابزاری مناسب با بیانی شاعرانه و نمادین و گاه رازآلود بیان می‌کرد.

او در آثارش بسیاری از وقایع روزمره را که به لحاظ تکرار دیده و احساس نمی‌شوند مورد بازبینی و دقت نظر قرار می‌داد و به لحاظ بررسی متفاوت و غیر مستقیم تاثیراتی ماندگار بر جای گذاشته است.

او در سال ۱۹۵۷ با انتشار مجموعه داستان «سقوط بالی وِرنا» baliverna جایزه ادبی ناپل و در سال ۱۹۵۸ با انتشار مجموعه «شصت داستان» برنده معتبرترین جایزه ادبی ایتالیا، استرِگا شد. رمان تصویر بزرگ او به عنوان اولین رمان علمی تخیلی ایتالیا به شمار می‌رود و اما رمان بیابان تاتارها شاهکار او و از شاهکارهای ادبیات ایتالیاست که جزو صد رمان برتر قرن بیستم قرار گرفته است، همچنین بسیاری از نوشته‌ها و آثارس او تاکنون منبع اقتباسی فیلم‌سازان گوناگون قرار گرفته است.

پنج شنبه ۱۸ شهریور و بازپخش دوشنبه ۲۲ شهریور ساعت ۲۱ در برنامه «هزارتوی داستان» بهناز بستاندوست داستان «کولومبره» نوشته دینوبوتزاتی را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت. گویندگی زندگینامه بوتزاتی را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه‌کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.