به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، با اتمام مهلت فراخوان جشنواره پانزدهم، ۲۵۰۰ نوازنده و خواننده آثارشان را در پنج بخش موسیقی دستگاهی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، آفرینش در تکنوازی و آهنگسازی به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که بیشترین تعداد در قیاس با دوره‌های قبل است.

جشنوار پانزدهم ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گستردۀ استادان موسیقی کشور به صورت مجازی در چهار بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی ایران و آهنگسازی برگزار می‌شود. در بخش موسیقی دستگاهی ۱۱۲۰ خواننده و نوازنده، در بخش موسیقی کلاسیک ۴۱۰ نوازنده، در بخش موسیقی نواحی ۷۷۰ نوازنده و خواننده، در بخش آفرینش در تکنوازی ۶۰ نوازنده و در بخش آهنگسازی ۱۰۰ آهنگساز شرکت کرده‌اند.

در بخش موسیقی دستگاهی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه و نی، در بخش موسیقی کلاسیک نوازندگان سازهای اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا و هورن و در بخش موسیقی نواحی ایران خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف به رقابت خواهند پرداخت.

پانزدهمین جشنواره ملی در قالب سه گروه سنی الف ۱۵ تا ۱۸ سال (متولدین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵)، گروه سنی ب ۱۹ تا ۲۳ سال (متولدین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱) و گروه سنی ج ۲۴ تا ۲۹ سال (متولدین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶) برگزار می‌شود.

آثار از نیمه شهریور با حضور استادان برجسته موسیقی ایران در قالب هیات داوران بررسی و  ارزیابی و با پایان داوری، اسامی منتخبین از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود. هر گونه تغییر احتمالی در روند برگزاری جشنواره از سوی روابط عمومی، سایت رسمی جشنواره nfym.ir  و صفحه رسمی اینستاگرام جشنواره nfym.iran اعلام خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت انجمن موسیقی ایران با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌‌شود.