به گزارش هنرآنلاین، مدیر کل عرضه نمایش فیلم با بیان اینکه فعالیت این کمیته از ماه گذشته آغاز شده است گفت: با عنایت به درخواست مکرر شورای صنفی نمایش فیلم و همچنین انجمن سینماداران ایران مبنی بر واگذاری مسئولیت اجرایی فعالیت‌های سمفا به شورای صنفی نمایش و پیرو هماهنگی انجام شده از سوی معاونت ارزشیابی و نظارت و موافقت ریاست محترم سازمان سینمایی، کمیته‌ای راهبری به منظور نظارت بر امر فعالیت وب سایت اطلاع رسانی سمفا تشکیل شد.

محمدرضا فرجی اعضای این کمیته را مدیر عامل موسسه سینما شهر و سه نفر از اعضای شورای صنفی نمایش (نماینده سینماداران، تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان) و مدیر کل دفتر عرضه و نمایش فیلم عنوان کرد و ادامه داد: این کمیته ضمن بررسی عملکرد فعالیت سمفا و اجرای مفاد تفاهم‌نامه اکران فیلم مسئولیت اجرایی آن را نیز نظارت و اقدام می‌کند.

وی افزود: در دومین جلسه فعالیت این کمیته با توجه به عملکرد مثبت سامانه فروش گیشه‌۷، سینما تیکت و ایران تیک با ادامه فعالیت آن موافقت شد.همچنین در صورت درخواست متقاضی جدید این کمیته آمادگی بررسی درخواست خواهد داشت و در صورت موافقت می‌تواند یکی از مراکز سامانه فروش بلیط باشد.

فرجی با اشاره به امکانات جدید سمفا گفت: این سامانه از زمان راه اندازی در راستای شفاف‌سازی اطلاعات همواره آمار لحظه‌ای فروش سینمای کشور را در اختیار عموم قرار داده است. برای سهولت استفاده مخاطبان و شفاف‌سازی هر چه بیشتر، مجموع فروش، تعداد مخاطب و سانس بر اساس فیلترهای انتخاب شده نیز در گزارش فروش فیلم‌ها اضافه شده است همچنین امکان دریافت فایل اکسل فروش هفتگی، آمار فروش سینماها و ظرفیت فروش به تفکیک زمان نیز دراین وب‌‌ سایت قابل مشاهده است.

مدیر کل عرضه نمایش فیلم ادامه داد: قابلیت تفکیک برای فیلم‌های خارجی، تئاتر و سایر رویدادهایی که در سالن سینما اکران می‌شود از دیگر امکانات سمفا است.