گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار مسعود سعدالدین در گالری amenor شهر استاوانگر در نروژ برپاست. در این نمایشگاه که «تجلی حضور» نام دارد مجموعه‌ای از نقاشی‌های فیگوراتیو سعدالدین به نمایش درآمده است. 

الکساندرا کاس، منتقد هنری درباره آثار سعد الدین نوشته است: « مسعود سعدالدین اغلب اظهار کرده است که نمی‌تواند آثار خود را بدون ارتباط با واقعیت تصور کند و پیوسته آنچه جهان را با آثار او پیوند می‌دهد دنبال می‌کند تا ببیند چگونه درهم تنیده شده و برای هنرمند و بیننده به چه معناست. همچنین به نظر می‌رسد هنرمند دائماً سوال می‌کند و زیر سوال می‌برد. نقاشی‌هایی که به وجود آمده منعکس‌کننده نوع بشر در این جهان، فعالیت هنرمند و هنر نقاشی است. فاصله بین آنچه بدیهی است و می‌تواند تجربه شود و آنچه غیرقابل نفوذ است و هرگز شناخته یا کشف نمی‌شود، در آثار مسعود سعدالدین ایفای نقش می‌کند و ما در این آثار همچنان به لحظاتی برخورد می‌کنیم که اشیاء و افراد همزمان عادی یا غیرقابل درک هستند.»

مسعود سعدالدین متولد سال ۱۳۳۵ در سمنان و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او بیش از ۳۰ سال است که در آلمان زندگی می‌کند و نمایشگاه‌های متعددی در شهرهای مختلف آلمان و همچنین دانمارک و فرانسه داشته و آثار او به حراج‌های بین‌المللی نیز راه یافته است. در ایران نیز مجموعه‌ای از آثار مسعود سعدالدین در نمایشگاهی با عنوان «حیرت در آن» سال ۹۸ در گالری دیلمان به نمایش درآمد.

نمایشگاه «تجلی حضور» تا ۴ سپتامبر ادامه دارد.